Avatar billede sek Nybegynder
21. november 2009 - 15:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rj45 til Rj11

Jeg har en trådløs router hvor indgangen er et almindeligt telefonstik Rj11, men mit modems udgang er Rj45. Kan man umiddelbart forbinde disse 2, altså med et kabel som har Rj11 stik i den ene ende og Rj45 i den anden?
Avatar billede rexman Nybegynder
21. november 2009 - 15:59 #1
Ja det kan man godt.

Hvad hedder din trådløse router
Avatar billede hleschly Nybegynder
21. november 2009 - 16:02 #2
Jeg tror at der er modem i din router, for man kan ikke sådan lige forbinde dit modem som har RJ45 med det router som er RJ11 med mindre der også er x antal switch porte RJ45 for så kan du jo endelig bare tage et alm. netkabel mellem dit modem og så over i switch del i din router.
Avatar billede sek Nybegynder
21. november 2009 - 18:04 #3
Routeren hedder Zyxel p-2602hw-d1a og ja der er 4 switch porte og modem i også. Og vil da så lige prøve at forbinde det til en af disse porte.

Internet forbindelsen kommer via kabelTV og er et coax kabel og der er kun coax indgang i modemet og ikke i routeren.
Avatar billede sek Nybegynder
22. november 2009 - 13:41 #4
Prøvede at connecte til en af switch portene på routeren og det fungerede oxo fint mht. at sende signalet videre via de andre switch porte, men wlan virkede ikke og det var umuligt at få adgang til routeren. Så jeg må prøve at anskaffe mig et Rj11 til Rj45 kabel.
Avatar billede bartolomos Nybegynder
25. november 2009 - 22:37 #5
Det som du umiddelbart havde tænkt dig med at gå fra RJ11-45 kan umiddelbart ikke lade sig gøre - altså jo det kan det selvfølgelig, men det vil ikke være noget du kan bruge til noget. Den Trådløse router du har, har ikke en WAN indgang og er mere udbyder minded da den har indbygget modem.
Den udgang du har med RJ45 stikket på dit modem er en alm. ethernet udgang og den eneste indgang du har til dette på din trådløse router er er i switchdelen. Så routeren passer ikke til din internetforbindelse - så vidt jeg lige kan se.
Avatar billede sek Nybegynder
19. januar 2010 - 11:16 #6
Du har helt ret bartolomos og nu har jeg også fået det konstateret at det ikke funger, via et indkøbt RJ11-45 kabel. Så smid blot svar for point.