Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 13:28 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ingen billede på skærm

Min stationær computer vil ikke vise noget på skærmen. Det har virket indtil et par dage siden. På skærmen vises meddelsen "No signal from computer".

Jeg har undersøgt følgende:
- Skærmen virker.
- Kablet mellem computer og skærm virker.
- Jeg har prøvet med et andet grafikkort. Samme fejl.

Jeg har ingen ide om hvad det kan være. Kan det være motherboard der er i stykker?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 13:36 #1
Har du løst grafikkort, eller ligger det på bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 13:38 #2
Overså lidt tekst undskyld. Prøv at gå i bios og se om det ved et uheld er blevet deaktiveret.
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 13:44 #3
Jeg kan ikke gå ind i bios'en,  da der ikke sendes billede til skærmen på noget tidspunkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 13:46 #4
Har du grafikchip på bundkortet også?
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 13:53 #5
jeg har ikke indbygget grafikkort på mothhrtboard.

Jeg har købt et nyt grafik kort og prøvet med denne. Men det virkede hellere ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 14:02 #6
Jeg tror fejl ligger i Bios. Har du haft problemer med at computeren ikke har styr på tiden her til sidst?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 14:05 #7
Kunne være din bios (hvis den kan) skal resettes, og du måske skal have et nyt battri på bundkortet? Har du noget erfaring med bios?
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 14:24 #8
Tiden har fungeret så vidt jeg husker. Jeg kan prøve at fjerne batteriet på bundkortet og se om det gør nogen forskel. Hvis det er det eneste der skal gøres.

Jeg har lavet en anden test også. Fjernet alle rammene, og startet computeren. Der kom ikke nogen bip lyd fra computeren. Noget kunne tyde på at det er bundkortet der er et problem med.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 14:31 #9
Ja eller "dele" af stømforsyningen. Hvis det ikke får strøm, ingen bip!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 14:32 #10
Strømforsyningen kører jo med flere spændinger, og hvis den ene mangler ingen opstart!
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 14:37 #11
Ja det er også muligt at fejlen ligger i strømforsyningen. At en del af den ikke  virker.

Jeg må prøve at test med en anden forsyningen og se om det virker.
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 16:08 #12
Har nu prøvet med en anden strømforsyning og det virkede ikke.

Så er der vel kun en mulighed tilbage som er bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 16:15 #13
Har du undersøgt om bundkortet kan resettes i Bios?
På nogle bundkort ligger der en chip med bios fabriksindstillinger på, som bliver indlæst ved at flytte en lille lus mellem 2 ben?
Har du manual til bundkort?
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 17:12 #14
Hvis skærmen ikke starter sammen med computeren er de første 4 ting jeg tjekker:

Grafikkort
Skærm
RAM
Bundkort

Grafikkort og skærm har du testet og det virker

Så vidt jeg husker når det er en RAM fejl, starter skærmen op, men viser bare en sort skærm (men jeg kan tage fejl og at den viser "No signal from computer" det må du ikke hænge mig op på

Så jeg vil sige i dit tilfælde er der nok stor chance for at der er dit bundkort der er skyld i det. Har du navnet på dit bundkort ?? en reset af bios kan ikke skade, og hvis du giver mig navnet skal jeg fortælle dig hvordan du gør :D
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 18:06 #15
Det er muligt det er defekt, men hvis oplysninger i bios mangler kommer den ikke længere end til sort skærm. Så før man ikke har prøvet det, er det dumt at opgive.
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 18:11 #16
Rigtig nok.. Som sagt, en reset kan ikke skade :P
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 23:02 #17
Jeg vil gerne prøve at resette bios. Jeg har desvæære ikke manual til motherboardet, men jeg vil prøve se om ikke står et navn på bundkortet.

Jeg har 4x1024 ramklodser. Jeg har prøvet at pille 3 af dem ud og testet dem en ad gangen uden held.
Avatar billede badal Nybegynder
21. november 2009 - 23:25 #18
Ok nu har jeg på boardet fundet et sted hvor batteriet sidder samt lige ved siden er der to "pinde" og teksten "clrcmos2". Noget kunne tyde på at det er her man resetter bios.

SKal jeg tage batteriet ud? er det nok til at resette bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 09:41 #19
Der må stå noget fabrikat på bundkortet. Hvad hedder det?
Avatar billede badal Nybegynder
22. november 2009 - 19:02 #20
Jeg køber et nyt motherboard, da det er næsten så sikkert som det kan være.

220661>> KOm gerne med et svar, for at hjælpe mig med udelukke forskellige fejlmuligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 19:13 #21
Et svar.
"for at hjælpe mig med udelukke forskellige fejlmuligheder".
Hvad mener du med det?
Avatar billede badal Nybegynder
23. november 2009 - 16:35 #22
Jeg fik ikke formuleret det godt nok. Jeg mente at du kunne komme med et svar så jeg kunne give point :)