Avatar billede crill869 Nybegynder
21. november 2009 - 09:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

En god netværk switch

hej allesammen jeg har det
problem at jeg skal ud og have en ny netværk switch
(gerne helst en 8 ports og 1 Gbps)

har været rundt og kigge på forskellige modeller og mærker
men når jeg læser om de forskellige, er der mange som siger
at de kun kan overføre med 300Mbps

så nogle der har et godt bud til mig på en god netværk switch

jeg takker mange gange på forhånd :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2009 - 11:45 #1
Er du sikker på at folk skriver Mbit og ikke Mbyte ?

En 1 Giga bit per sekund svare til 125 Mega byte per sekund.

Kan du linke til den side der skiver 300Mbps ?
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 11:49 #2
Jeg vil foreslå en HP ProCurve 1400-8, evt 1800-8 hvis du gerne vil kunne styre den.
Avatar billede crill869 Nybegynder
21. november 2009 - 12:05 #3
på denne hjemmeside:
http://www.retrevo.com/s/D-link-DGS-1008D-Switches-review-manual/id/420ag321/t/1-2/

men den ser lovende ud den HP ProCurve 1800-8
det er nomlig i den stil jeg skal bruge :-)
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 15:10 #4
Kender ikke de D-limk, men HP'en kan jeg anbefale.
Avatar billede leif Seniormester
21. november 2009 - 16:02 #5
Kan også anbefale HP ProCurve 1810 serie (Som er afløseren for 1800)
Avatar billede ahave Nybegynder
21. november 2009 - 22:36 #6
Jeg er enig med justrace.
1810 er netop kommet, den har ret spændende muligheder til dette segment.

http://www.procurve.com/products/switches/HP_ProCurve_1810G_Switch_Series/overview.htm?jumpid=reg_R1002_USEN

Dlink oa. laver glimrende GE switche til billigere penge, men hvis du vil have performance og de spændende muligheder, er det 3com eller procurve(HP).

/ahave
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
23. november 2009 - 08:29 #7
Jeg har testet HP curve switche og det er nok noget lort.
Når den skal route mellem Vlan's brækker den sig ved an CPU belstning på 30% og finder på MAC adresser og fucker trafiken for seriøst op. Hvis du ikke er den store haj til netværk og bare vil have en switch der virker og har et nogenlunde god GUI interface til konfiguration ville jeg anbefale dig Cisco 520 serie switche til Small medium bussiness.

Google speed KvaserDk
Avatar billede ahave Nybegynder
23. november 2009 - 22:28 #8
crill869:
Glem KvaserDK's indlæg, han har ikke forstået dit spørgsmål.

/ahave
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 14:36 #9
Ahave:
Sikke en konstatering at komme med!
Så vidt jeg har forstået, vil han have en ny switch og jeg anbefaler cisco 520 serien. Kommer også med kommentarer vedrørende andre anbefalinger og deler mine erfaringer omkring disse mærker.

Men jeg går ud fra at crill869, kan tænke selv og ser igennem din lidt nævenyttige kommentar :)

Google speed KvaserDK
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 16:07 #10
Syntes da at det lyder meget fornuftigt at anbefale en switch til hjemmenetværket der koster snoldede 5.000,-. :)

Helt klart et rimeligt alternativ til en 5-600,- kroners switch.
Jeg er sikker på at crill869 er helt enig. :)
24. november 2009 - 16:52 #11
Hvis det skal være i den 'ende' -> http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark/DGS1008D/d-link-8-ports-gigabit-switch
Denne har jeg 3 stykker af; virker fint. Desuden lavt strømforbrug...
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 17:00 #12
Hvis der ikke er penge til den serie kan man jo altid hoppe på den billige udgave men stadig en god switch.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=48383

Google speed KvaserDK
Avatar billede ahave Nybegynder
25. november 2009 - 00:14 #13
Crill869,

Vi er åbenbart alle enige. Så vores samlede anbefaling er enten:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=48383 eller
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark/DGS1008D/d-link-8-ports-gigabit-switch

Den sidste er den du har kigget på. Det er begge udemærkede switche.

Der er ikke rigtig en stor forskel i dette prisleje. Vi er bare en samling netværksnørder som elsker at diskutere detaljer.

Min anbefaling er:
Køb den billigste gigabit switch, hvis du bare skal overføre store mængder data af og til.

/ahave
Avatar billede justrace Novice
25. november 2009 - 00:27 #14
Nåh, man kan da også få den her: http://www.shg.dk/Products/ProductInfo.aspx?productId=2187500&variantId=2187500&ref=edbpriser

Og den koster altså ikke en bondegård. :)

Jeg har selv sådan en, men den virker efter sigende ikke: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=166895&SamleMenuID=&gruppe=5033&Extended=&SiteID=7&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Det er jo en HP. :)
Jeg har prøvet, faktisk har jeg gjort det ret tit uden at vide den ikke kan, med et load på 60-70%.

Har lige kigget loggen gennem, og der var ikke nogen fejl, eller pakker der skulle sendes igen.

Men det kan jo være fordi jeg ikke ved den ikke kan. :)
Avatar billede bartolomos Nybegynder
25. november 2009 - 22:09 #15
Super god debat :)
Jeg kan kun dele mine erfaringer med de billigste d-link 8 ports Gb switche og dem kan jeg ikke anbefale. Har prøvet med flere at de står af.

Jeg vil også koble mig på dem der anbefaler HP'erne.
Avatar billede crill869 Nybegynder
09. november 2010 - 09:58 #16
lukker
Avatar billede justrace Novice
09. november 2010 - 10:58 #17
Selv tak, det var så lidt.