Avatar billede lenaj Praktikant
20. november 2009 - 06:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DOWNLOAD MUSIK TIL AUDIO - HJÆLP

Kære alle

Vi har stor fest i morgen, og eftersom vi gratis kan downloade TDC Play musik-numre (fordi vi er TDC-kunde), så har jeg brugt
en del tid på at finde numre og hente over til pc. Nu har jeg
brændt en cd-r for at skulle kunne spille musikken på vores musikanlæg, men det virker ikke. Kan forstå af "wma" åbentbart kun er til at afspille musikken på PC, så nu ved jeg ikke hvordan jeg får numrene konverteret over til at kunne spille på et almindeligt musikanlæg, gys, festen er lige om hjørnet.

Håber der er nogen herinde, som kan hjælpe

Tusinde tak og god fredag, Lena
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2009 - 08:46 #2
Uden at have slået "EULA"´en op, mener jeg at betingelsen for at afspille musikfiler fra TDC-Play (den gratis version) er at du afspiller filerne på en enhed, der er internetopkoblet.

Dette fordi den ved første afspilning fra en given placering vil tjekke, at "DRM" licensen overholdes. Kan den ikke tjekke det, vil den aldrig kunne afspilles - og dette gælder også på et gammeldags anlæg.

Du kan altså ikke, uden at bryde den aftale du har accepteret, afspille filerne fra andet end din PC (eller telefon) hvor de er downloadet.

Der skal sikkert være unøjagtigheder i ovenstående - og det skal andre nok gøre mig opmærksom på :-) - men i de store hovedtræk er det nok rimeligt gældende for din problematik.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2009 - 08:47 #3
Jeg tror i stedet jeg ville satse på at få PC´en koblet op til dit musikanlæg - og så styre musikken fra PC´en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2009 - 09:32 #4
Ole _madsen har 100% ret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2009 - 09:52 #6
Vælger du at koble PC´en til musikanlægget, er her to programmer der er gode til at afspille musik i festsituationer:

http://mmmunk.dk/mmmjukebox/ (ren dansk)
http://www.dsd-jukebox.de/pages/english.html - tysk udviklet, men programmet kan installeres/bruges på dansk (ikke altid lige kvikt oversat). Dette er min foretrukne afspiller i festsituationer, da man helt kan spærre af for at komme ud i resten af PC´en.

Regn med at bruge 1-2 timer på at sætte dig ind i sidstnævntes mange opsætningsmuligheder, mens den første er ret intuitiv, men også begrænset.
Avatar billede lenaj Praktikant
20. november 2009 - 10:03 #7
Hejsa, det virker super - kan ikke finde ud af a give dig points
Mvh Lena
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2009 - 10:13 #8
Jeg lægger et svar - så skulle det være mere åbenlyst :-)
20. november 2009 - 13:58 #9
Hvem du så mener - her er et [svar]...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-2

Kan også anbefale nævnte http://mmmunk.dk/mmmjukebox/ (ren dansk)
Avatar billede lenaj Praktikant
21. november 2009 - 01:36 #10
Kære alle

Tak for jeres svar. Jeg brugte Karise_larry som svarede tidligt i morges. Nu har jeg aldrig prøve det her før, men gjorde som beskrevet og wupsi kunne jeg få hvert nummer konverteret. Man skal bare være tålmodig for det tager lang til at downloade programmet.
Nu skal vi holde festen i et andet lokale vi ikke kender til, så det med at tilslutte Pc til anlæg turde på vi ikke løbe an på

Det er en kæmpe befrielse at alt nu er lykkedes, så tak for jeres support, det er genialt at få hjælp så hurtigt, god weekend, Lena
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 14:11 #11
Til andre der ser denne tråd, skal der lige gøres opmærksom på at den fremgangsmåde der er brugt her ikke er lovlig iht. betingelserne for TDC Play.

Så er det op til en selv, at vurdere om det er risikoen værd.