Avatar billede sqgersvar Nybegynder
19. november 2009 - 22:22 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Check af log (HiJackThis)

Hej Eksperter!

Jeg har haft en del problemer med at jeg bliver smidt af nettet i et bestemt spil, men syntes generelt også, at min PC er blevet langsommere, så jeg ville høre, om i lige ville kigge min log?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:18:08, on 19-11-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\LVComSX.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\ALCFDRTM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/DA-DK/a-UNO1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {7D4733C0-C43B-4A81-AF43-F9B20D1F8348} (client Object) - http://www.octoshape.com/test/ax/octoshape.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab57213.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 9755 bytes
Avatar billede b-and Novice
19. november 2009 - 22:51 #1
Ikke noget der direkte springer i øjnene.

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

-ooOoo-

Hent Malwarebytes Anti-Malware > http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe < og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind sammen med en frisk HJT-log, som du først laver efter Malwarebytes er kørt, og en genstart.

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger…
20. november 2009 - 06:25 #2
Hmmmm...

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512) + efterfølgende MANGE elementer fra WindowsUpdate ?

Hvilket realtime sikkerhedsprogram ?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
20. november 2009 - 13:40 #3
Karise_Larry -> Bruger absolut intet. Hver gang jeg downloader AVG m.m bliver min computer simpelthen så sløv fordi den skal kører i baggrunden, og skal opdateres hver eneste dag. Jeg bruger ikke rigtig IE 6, idet jeg bruger mit firefox, dog kan jeg ikke få mit netbank til at fungere i FF; så der bliver IE6 brugt. Er igang med, at installere alle opdateringer fra WindowsUpdate, og så poster jeg lige nye logs
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
20. november 2009 - 14:51 #4
Så kommer der nye logs efter opdateringer m.m.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:50:47, on 20-11-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\LVComSX.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\WINDOWS\ALCFDRTM.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/DA-DK/a-UNO1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {7D4733C0-C43B-4A81-AF43-F9B20D1F8348} (client Object) - http://www.octoshape.com/test/ax/octoshape.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab57213.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 9878 bytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 2775
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-11-20 (14-49-59).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 193764
Tid tilbagelagt: 37 minute(s), 4 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

---------------------------------------------------------

Kan det være, at det er bare er min forbindelse, der er dårlig til de servere som jeg prøver at connecte til via mit spil?
20. november 2009 - 18:50 #5
...Bruger absolut intet... ???
Du lever livet farligt !!!

...downloader AVG m.m bliver min computer simpelthen så sløv fordi den skal kører i baggrunden... - er det en meget gammel PC ?

---

Du glemte at OPDATERE MalwareBytes:
Din Database: 2775
Nuværende Database: 3202

Såååå - Opdatér - og om igen med MalwareBytes...

---

Afinstall
* Apple Mobile Device
* Google Updater Service
*  iPod-tjeneste (iPod Service)

---

Med CCleaner - værktøjer - opstart - kan du disable/fjerne følgende fra din opstart:

*  [GrooveMonitor]
*  [Adobe Reader Speed Launcher]
*  [AppleSyncNotifier]
*  [QuickTime Task]
*  [iTunesHelper]
*  [Adobe Gamma]
*  [MSMSGS] [b[Eller bruger du aktivt denne gamle version ?[/b]

---

Hvad siger <b-and> ?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
20. november 2009 - 19:13 #6
Nej, min PC er 2-3 år gammel.

Da jeg kørte MalwareBytes - sagde den at alt var opdateret og ville starte op, men jeg prøver igen. Må sige at jeg ikke har brugt den gamle version af MSN meget længe, så det vil jeg da lige fjerne, der kommer en log snarest muligt.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
20. november 2009 - 20:06 #7
Så kommer logne igen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:06:19, on 20-11-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\LVComSX.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\WINDOWS\ALCFDRTM.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Programmer\World of Warcraft\BackgroundDownloader.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam10\QuickCam10.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Adobe Gamma.lnk = ? (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PPLive - {95B3F550-91C4-4627-BCC4-521288C52977} - C:\Programmer\PPLive\PPLive.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/DA-DK/a-UNO1/GAME_UNO1.cab
O16 - DPF: {7D4733C0-C43B-4A81-AF43-F9B20D1F8348} (client Object) - http://www.octoshape.com/test/ax/octoshape.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {BD393C14-72AD-4790-A095-76522973D6B8} (CBreakshotControl Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Bankshot.cab57213.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programmer\fælles filer\logishrd\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 9211 bytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 3202
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-11-20 (20-04-26).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 204811
Tid tilbagelagt: 49 minute(s), 27 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
20. november 2009 - 22:25 #8
... og så resten af #5 ?
Avatar billede b-and Novice
21. november 2009 - 14:32 #9
Kopi: Hvad siger <b-and> ?

Han siger ikke så meget - for han får ikke altid nogen mails!!
Men han er nu helt rolig - han har karise i ryggen… *GG*

Nå til det mere alvorlige.
Der er ikke noget i dine logs som skræmmer - men jeg må give Larry helt ret, en PC uden antivirus svare lidt til at køre bil uden sikkerhedssele det kan blive en kedelig oplevelse.

Som jeg læser tråden, så har du ikke i den periode du har haft PC'en formateret den, og det er nok årsagen til at du syndes den ikke kan trække AV programmer.

Windows har det med at blive sløv over tid - det skyldes mange ting, men en formatering skaber altså nyt liv i blikæsken.

Det kan også være at du ikke har så mange "muskler" på maskinen og gøre godt med - hvor mage RAM og hvor hurtig en processer samt hvor maget ledig plads er der på harddisken??

Jeg er kort sagt ret overbevist om, at en formatering vil gøre dig til en mere glad pc-bruger…

Du får lige lidt vejledning i en god og funktionel formatering:

Backup af mail og adresser i Outlook Express >
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/backup-email.htm

Backup af mail og adresser i Outlook >
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/backup_outlook.htm

Vælg det rigtige styresystem!!

Formateringen XP >
http://www.eksperten.dk/guide/1104

Installation - geninstallation Vista
Video > http://www.pcworld.dk/blogs/Vistabloggen/368?a=blog&i=9
Og en skriftlig vejledning > http://www.helgec.dk/vista-install.html

God arbejdslyst!!
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
21. november 2009 - 18:03 #10
Forstår ikke hvad du mener Karise. Skulle da gerne have gjort det hele?

Intel Core 2 -2400 ghz, 2 gb ram, og 60gb plads tilbage ud af 400.
Det er ganske rigtigt, at jeg ikke har formateret siden jeg fik den, og det vil helt sikkert gavne dog er det et kæmpe projekt da jeg har alverdens ting, som jeg ikke vil smide væk, så skal først have investeret i en ekstern harddisk :)
Avatar billede b-and Novice
21. november 2009 - 19:07 #11
Så kan du jo slå to fluer med et smæk - for ud fra det skrevne så ville det nok være en rigtigt god idé med en backup… *SS*

Der er ikke noget i de tekniske specifikationer der er årsagen til dine problemer - så igen, en formatering vil bane vejen for en funktionel PC'er…
21. november 2009 - 21:14 #12
Ref #10 - der skal lige en genstart ind imellem...

Generelt som beskrevet i http://www.eksperten.dk/guide/1104 - del din harddisk.
Én partion (C:) til styresystemet+seriøse programmer.
Én anden partion (D:) til dine egne filer, dokumenter, musik, video, foto, ...

Dette simple trix burde flere benytte sig af !!!!
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
26. november 2009 - 02:04 #13
Jeg vil formatere når jeg får en ekstern harddisk, det har hjulpet lidt med rådene! Smid svar begge to
26. november 2009 - 06:44 #14
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede b-and Novice
26. november 2009 - 10:40 #15
Det lyder fornuftigt - en backup og en formatering, ind med noget sikkerhed og du er kørende igen…
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
29. november 2009 - 18:19 #16
Karise det var kun en kommentar :)
29. november 2009 - 18:26 #17
Ping [2]...