Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
19. november 2009 - 22:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværksproblemer - WD TV Live

Hej eksperter!

Har for to dage siden endelig fået en WD TV Live medieboks i hænderne, så jeg primært kan streame mine videofiler fra mine to vista pc'ere.

Opsætningen går via en router, gennem LAN-kabel til WD-boksen og direkte med 1080p opløsning til tv (HDMI).

Har afspillet forskellige formater - .vob, .mkv, .iso uden problemer - indtil nu. Jeg er dog begyndt at få udfald på netværksforbindelsen, hvilket resulterer i en fejlmeddelelse fra WD'en og stoppet afspilning. Intervallerne svinger fra 5 - 15 min. mellem afbrydelserne.

Netværksopsætningen skal herefter genfigureres i WD og det er atter muligt at connecte til netværks pc'en.

Har nogen oplevet samme problemer og findes der mon en løsning ?
Kablet er checket og jeg har forsøgt med at DHCP-reservere IP-adressen alene til WD'en i routeren uden ændringer.

Problemet er det samme fra begge pc'ere og netværket er ikke overbelastet. Firmware er up-to-date.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
07. december 2009 - 21:49 #1
Fik selv løst problemet - uvist helt hvordan.

Satte ihvertfald routeren op med statisk ip og kørte detekterings-softwaren, som fulgte med apparatet på CD.
Herefter stadig enkelte udfald, men nu kører den stabilt.
Er der flere pc'ere på netværket, kan signalet falde ud til WD'en.

Så er det blot at være lidt tålmodig og evt vente et par minutter - så er det muligt at få gang i netværks-streamingen igen.