Avatar billede net-freak Nybegynder
19. november 2009 - 21:24 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke se andres webcam, men andre kan se mit.

Hej Eksperten.

Jeg har søgt rundt på nettet efter svar på dette problem, og har prøvet forskellige løsninger, men da intet af det hjalp, så vil jeg nu oprette et, måske mere direkte, spørgsmål til MIT problem.

Jeg har opgraderet til Windows 7 Ultimate, og opgraderet mit MSN Live messenger til deres seneste version, men nu kan jeg ikke længere se mine kontakters webcam. Mine kontakter kan dog godt se mig, men hver gang jeg opretter forbindelse til deres, står den og venter, viser sponsor reklamen som normalt, og lukker derefter min kontakts webcam ned igen.

Det skal siges at jeg med en anden computer herhjemme, godt kan gøre det, altså hvis jeg logger på med min bærbar, er det den eneste maskine jeg kan se webcammet fra, alle andre kan jeg ikke.

Firewall problem måske? tror det ikke, jeg har slået den fra!

Så altså, er der nogen der har haft / har samme problem, er der nogen der evt. Kender en løsning på det?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Peter Piilgaard
Avatar billede mall Nybegynder
19. november 2009 - 21:39 #1
Jeg har samme problem, og har søgt længe efter en løsning, som jeg endnu ikke har fundet.. Desværre..
Jeg kan dog hverken oprette forbindelse til andre, eller fra mit til dem..
Avatar billede Locodk Nybegynder
20. november 2009 - 17:37 #2
Kan du se hvad dit eget webcam viser?

Hvis du går ind i Indstillinger i messenger, på min er ligner det en lille bar medet vindue og en hvid musemarkør på(øverst højre i listen med kontaktpersoner), så kan du finde 'Funktioner', og 'Konfiguration af lyd og video'. Tryk næste og se om den har fundet dit webcam, hvis ikke se om du kan finde den på listen - hvis den ikke er der skal du nok kigge på driverne

Check om driverne er indlæst eller mangler i 'Enhedsindstillinger'. Se på producentens hjemmside om der er nogle nye drivere til windows 7.
Avatar billede net-freak Nybegynder
21. november 2009 - 02:13 #3
Det er ikke mit webcam der er problemet, jeg kan fint se mit eget webcam, og min kontakt kan også se mit webcam, det er mig der ikke kan se mine kontakters webcams.
Avatar billede Locodk Nybegynder
21. november 2009 - 13:54 #4
Undskyld, det har jeg da læst helt forkert så :)

Prøv at afinstaller messenger, og så hent en ny installationsfil fra msn's hjemmeside, kan være et problem med selve opgraderingen.
Avatar billede net-freak Nybegynder
22. november 2009 - 17:59 #5
Det har jeg allerede gjort :)

Det ser ud til at være problem med nogle porte, jeg har aktiveret DMZ, og det virker fint nu, det er bare ikke en speciel sikker løsning. Jeg har prøvet at finde ud af hvilke porte der skal åbnes op for, men intet held, nogen forslag?
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. november 2009 - 21:07 #6
Ok, det lyder jo bare mærkeligt når det virker fint på de andre computere, for så må du ha forwarded nogen porte speciel til dem jo.

Der står noget om porte på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324214
men jeg tror du skal kigge på om computeren blokerer for portene nærmere end om de er forwarded i routeren.
Avatar billede Lindushe Nybegynder
03. januar 2010 - 18:48 #7
Jeg har helt det samme problem, men folk kan heller ik se mig. Den gør ligesom normalt når den åbner men lige når forbindelsen skal oprettes, så lukker den ned igen! Det er virkelig irriterende og har installeret msn om igen 10000 gange og har også recovered min computer den vil stadig ik, det er kun på min bærbar den gør det ikke på de andre computere. Jeg ved ikke hvad der kan være galt men har prøvet alt hvad jeg selv kunne.
Er der ikke nogen der please kan hjælpe mig, for jeg er virkelig ked af at jeg ikke kan bruge min pc optimalt for jeg bruger msn meget.
Avatar billede Lindushe Nybegynder
03. januar 2010 - 18:50 #8
den siger det her på min msn hvis det hjælper . du har forbindelse til internettet vha. en ikke-upnp symmetrisk nat(bruger)
Avatar billede Vandreren Novice
03. januar 2010 - 19:07 #9
I har helt sikkert brug for at åbne porte i firewall eller at aktivere "Port Forwarding" i router.
Avatar billede Vandreren Novice
03. januar 2010 - 19:09 #10
Liste med relevante porte: http://support.microsoft.com/kb/927847