Avatar billede nemonic Nybegynder
19. november 2009 - 13:35 Der er 5 kommentarer

Windows 7 Pro tilslutning til domæne - Giver problem

Følgende fejlkode:

Det lykkedes ikke at fortolke DNS-navnet på en domænecontroller i det domæne, der oprettes forbindelse til. Kontroller at klieneten er konfigureret til at få adgang til en DNS-server, der kan fortolke DNS navne i destinationsdomænet

Har gjort som jeg altid gør både med XP, VISTA og nu med Windows 7 - Er det noget i har set før?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 13:47 #1
Hvad har du helt nøjagtig gjort?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 14:14 #2
aner ikke om det er det du mener men her er links der heller ikke kan så løsningen ligger måsker her.

http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&q=connect+domain+Windows+7&btnG=S%C3%B8g&lr=&aq=f&oq=

+

denne er måske vigtig

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/domain-join

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 14:39 #3
Har du forøvrigt gennemført tilslutningen til dit domæne som beskrevet her http://www.elmajdal.net/Win7/Joining_Windows_7_To_Domain.aspx ?

Det er vigtigt at du peger på en AD DNS server, men det ved du vel godt...
Avatar billede nemonic Nybegynder
19. november 2009 - 15:32 #4
Hej - Mange tak for de hurtige svar. Jeg prøver lige senere i dag igen.

Jeg vender lige tilbage :)
Avatar billede riversen Nybegynder
19. november 2009 - 17:27 #5
har du gjort det som fejlen faktisk ber dig om?