Avatar billede piopakk Nybegynder
19. november 2009 - 10:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WLAN bruger længe om at logge på nettet

Hejsa,

Jeg kører Windows 7 RC og bruger trådløst internet, via min Dlink Dir-655 router og Dlink DWA-140 usb.

Når windows er startet op, venter jeg ofte 30-90 sekunder på at den trådløse usb har fået forbindelse til nettet. Det tog også så langt tid på Win XP.

Jeg ville gerne have at den får forbindelse meget hurtigere.

Nogen ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2009 - 11:57 #1
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html
et godt stykke nede på siden er download - hent programmet, og kør det (skal ikke installeres). Så kan du se styrke og kanal-numre i brug på de omkringliggende wlan.
Du vælger derefter et kanalnummer til din egen opsætning, der optimalt ligger mindst 2 numre fra dem, der er størst sendestyrke. På den måde får du mindre støj på dit wlan, og det kører hurtigere.
Avatar billede piopakk Nybegynder
19. november 2009 - 12:07 #2
Jeg tror du har misforstået mit spørgsmål. :)

Jeg har fin forbindelse og det kører som det skal når jeg er forbundet til nettet.

Mit problem er at der går for lang tid fra windows er startet op, til jeg får forbindelse til nettet. Kan du følge mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2009 - 12:36 #3
ok - prøv http://www.sharewareconnection.com/startup-optimizer.htm
har ikke selv erfaring med det - men du skulle kunne rette start-rækkefølgen, så dit wlan starter tidligt i forløbet (lige efter viruskontrollen).
Avatar billede piopakk Nybegynder
19. november 2009 - 12:46 #4
hej igen,

niks startrækkefølgen kan jeg desværre ikke ændre på i det program.
Men mit wlan kører ikke med et tredjeparts program, men windows eget interne program, som ikke vises som 'startup-program'.
Avatar billede b-and Novice
19. november 2009 - 13:30 #5
Har du prøvet den simple løsning, at slukke for hele herligheden - og så efter 30 minutter at tænde for modemmet, når det er færdig med at tænde op så for routeren…

Hjælper det ikke så prøv og gå i > Enhedshåndtering >find dit wlan kort og højreklik på det > tryk FJERN.
Genstart maskinen.

Det gør nogen gange underværker. *S*
Avatar billede b-and Novice
19. november 2009 - 13:31 #6
Har du prøvet den simple løsning, at slukke for hele herligheden - og så efter 30 minutter at tænde for modemmet, når det er færdig med at tænde op så for routeren…

Hjælper det ikke så prøv og gå i > Enhedshåndtering >find dit wlan kort og højreklik på det > tryk FJERN.
Genstart maskinen.

Det gør nogen gange underværker. *S*
Avatar billede b-and Novice
19. november 2009 - 13:31 #7
Hvad sker der lige her - UHM???
Avatar billede piopakk Nybegynder
19. november 2009 - 15:08 #8
Jeg prøvede lige at opdatere driveren og det viste sig at være en ny driver version. Og nu starter den op stort set sammen med windows. Herligt.

Hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 18:38 #9
hm