Avatar billede tand Seniormester
19. november 2009 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af program fra CD til PC der ikke har CD drev.?

Hvordan overfører jeg min office 2007 til min bærbare som ikke har cd drev.?
Kan man ikke bruge en USB nøgle til dette.??
og isåfald hvordan gør man det.?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2009 - 10:42 #1
Brug en anden PC til at generere et image af CD'en. Opret et virtuelt drev på den maskine der skal have det installeret. Når det så er flyttet over på PC'en via netværk, USB-nøgle, ekstern HD eller lign. kan det installeres eller installeres direkte fra f ex USB-nøglen.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
19. november 2009 - 11:32 #2
Enten skal du have fat i et usb-cdrom drev eller også skal du sætte CD'en i et drev på en anden maskine på netværket, dele drevet og derefter oprette forbindelse til det delte drev.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2009 - 11:49 #3
den nemme
1) hent og installer dette på den bærbare:
http://www.softpedia.com/progDownload/WinCDEmu-Download-107478.html

2) på en anden maskine laver du en iso-kopi af disken (brug dit brænderprogram til det)

Kopier iso-filen til en usb-stick, og fra den bærbare højreklikker du på iso-filen, og vælger 'åben med' + 'WinCDEmu mounter'.
Så har du et virtuelt drev med cd'en indlæst.

Du kan gemme kopier af alle dine cd'er på den måde - og for den sags skyld have dem liggende på en server klar til brug.
Avatar billede tand Seniormester
19. november 2009 - 11:53 #4
Tak
skriv et svar claes57
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2009 - 11:58 #5
ok...