Avatar billede Show Nybegynder
18. november 2009 - 20:16 Der er 10 kommentarer

Standardgateway går offline

Jeg kunne godt lige bruge noget hjælp...

Jeg bliver smidt af nettet i tide og utide...
Når jeg kører Fejlfinding af forbindelse med messenger siger den at standardgateway er offline...
Og så skal jeg trykke repearer for at komme på igen...

Hvad er problemet??
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 13:23 #1
ZyXel?
Avatar billede Show Nybegynder
19. november 2009 - 15:04 #2
Hvad går det ud på?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 15:19 #3
OK! Prøv lige at oplyse hvilket OS og hvilken Router, ellers er vi jo alle et spørgsmålstegn. DOH!
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 15:22 #4
Det kunne tyde på at det i hvert fald ikke er din standard gateway, der er det egentlige problem. Med mindre man kan fixe problemer med sin gateway via windows repair...

Næste gang du oplever problemet, så test om du har en valid ip-adresse på din computer.

Gå til start/ kør og skriv cmd - klik enter.
I kommando prompten, skriver du ipconfig og klikker enter.

Se om du har en ip-adresse, eller i givet fald om du har en ip-adresse der startet med 169.254

Hvis det er muligt at komme på igen via en repair i windows, vil jeg tro det har noget med routerens dhcp eller lignende at gøre.
Avatar billede Show Nybegynder
27. november 2009 - 16:39 #5
Routeren er en Belkin F6D4230-4.
Og jeg bruger Vista på min bærbar og XP på den bærbar som virker.

Når jeg gør som du siger skriver den at ip-adressen starter med 192.168

Når den går ned så skal jeg vente i ca. 2 minutter med at trykke repair for at komme på igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 17:10 #6
Ok. Så har du tilsyneladende en valid IP.
Men hvis du skriver ipconfig /all i kommandoprompten vil du kunne se flere detaljer - her i blandt om der er sat en standard gateway via din dhcp (router).

Hvis du har en valid ip, men stadig ikke kan komme på nettet kunne det være fordi du mangler at få sat din standard gateway.
Det er måske lidt langt ude, da det plejer at ske automatisk, men det virker som sagt bare mærkeligt at du har en valid ip og stadig ikke kan komme på og at windows skriver at der er fejl med hensyn til standard gateway.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 17:11 #7
Prøv forøvrigt at søge på producenten af din computers hjemmeside efter en opdateret driver til dit trådløse netkort til din Vista maskine.

Det kunne måske også være en fejl på netkortet eller den installerede driver til netkortet.
Avatar billede Show Nybegynder
27. november 2009 - 17:46 #8
Okay, tusinde tak for hjælpen!!

Jeg har opdateret firmvare til routeren, installeret en ny driver til netkortet nu...

Så jeg ser lige i løbet af aften om det er noget der virker...
Avatar billede Show Nybegynder
06. januar 2010 - 20:57 #9
Det virkede så ikke....

Jeg kørte windows netværksdiagnoticering og fik flg. besked:
"Det er ikke muligt at kommunikere med DNS-server(192.168.2.1)"

Jeg har opdateret min router og netværkskort.
Og prøvet at nulstille mit netværkskort.
Avatar billede Show Nybegynder
06. januar 2010 - 20:59 #10
Her ved kommandoprompt skrev:

Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Peer-to-peer
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : Belkin

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 2:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5B91 Wireless Networ
k Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-4D-42-42-64
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::95f9:eae8:c888:16ad%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 31. december 2009 10:19:50
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 6. februar 2146 17:03:51
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 218112845
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-21-59-51-00-1E-EC-5A-1E-DE

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Eth
ernet
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1E-EC-5A-1E-DE
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : Belkin
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.Belkin
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja