Avatar billede oldschool Nybegynder
15. juli 2001 - 16:06 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Operatørlås på mobiltelefon...

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man får fat i \"operatørlåskoden\" til mobiltelefoner????(uden om teleselskaberne, da de jo vil vente 6 måneder) Jeg har hørt at man kan få fat i nogle progz der kan fikse dem, men hvordan osv... aner jeg ikke!?!
Håber der er nogle der kan hjælpe;o)

Oldschool
(det er en nokia 6150 i dette tilfælde)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 16:08 #1
Avatar billede oldschool Nybegynder
15. juli 2001 - 16:17 #2
Der er da kun unlocker for Nokia 3210... Nytter det at ændre EMEI koden?
Avatar billede milohat Nybegynder
15. juli 2001 - 16:27 #3
prøv evt. http://mobile.box.sk
der står også en masse om sådan noget
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. juli 2001 - 18:30 #4
Hejsa.....

Du kan også kigge her......underligt nok får man lov til at blive ved med at annoncere \"offentligt\" for det, men jeg ved det virker....så bare \"go right a\'head\"......:o)

http://www.qxl.com/cgi-bin/QXLPage?Auction&type=List&session=995214526&language=DA&category=2457&pageno=1&lines=20

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. juli 2001 - 18:32 #5
PS: Har lige hørt i mit øre, at der tilsyneladende IKKE er nogen lov mere, MOD at fjerne sim-lås på mobiltelefoner......:o)
Avatar billede klatten Nybegynder
16. juli 2001 - 08:29 #6
oldschool>>>>>
http://www.nokiawarez.com/files.php?p=Nokia

Der finder du, hvad du skal bruge

Avatar billede oldschool Nybegynder
16. juli 2001 - 10:10 #7
Alle>> Alle de steder jeg har fået links til er cool, men man skal bruge et kabel fra mobilen til pcén...(eller betale for at få den låst op) Er det ikke muligt nærmest at \"hacke\" koden? Altså at få den låst op uden brug af kabel?
Avatar billede klatten Nybegynder
16. juli 2001 - 10:14 #8
Nej, selvfølgelig skal du bruge et kabel (eller en IR forbindelse). Køb det i en telebutik for ca 100,-kr Køb et uanset, da du vil blive glad for de andre programmer til adminitration af dine telefonnumre mm.
Avatar billede oldschool Nybegynder
16. juli 2001 - 10:19 #9
Ok... det vil jeg gøre, har du et præcist navn på sådan et kabel?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. juli 2001 - 10:38 #10
Oldschool.......det hedder bare et datakabel...:o)
Avatar billede klatten Nybegynder
16. juli 2001 - 11:07 #11
den søde ekspedient skal bare vide, hvilken telefon du har.
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
21. august 2001 - 14:23 #12
Hvilke programmer skal man bruge for at kunne manipulere med sin Nokia telefon, jeg har en Nokia 8210, den er ikke simlåst, men jeg kunne godt tænke mig at \"lege lidt\" med hvad man kan, f.eks, skift IMEI hvilket jeg ved er ulovligt, men man må gerne låse sin simlås op. Men jeg ved man kan så meget andet. med hensyn til mobiltelefoner´s software er jeg lost, men jeg superbruger med hensyn til PC. Jeg kan også sakten betejene alle former for mobilætelefoner men lige det med at rode i det invendige der er jeg lost. Altså hvilke programmer skal der bruges hvor henter jeg jeg dem o.s.v. Jeg har set et link der hedder :www.nokiawares.com, - men den er død, det lød elelrs som en rigtig god adresse.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. august 2001 - 16:32 #13
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
21. august 2001 - 16:40 #14
Jeg kender godt siden mobil.box, og nogle andre men jeg synes ikke jeg har fundet \"siden\" der bare siger spar to til det hele. Til andres oplysning har jeg b.la. fundet denne side http://members.chello.at/johnny/gsm/tips.htm, den er god til alle NOKIA fans.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. september 2001 - 11:46 #15
Takker for points....:o)
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
15. september 2001 - 14:33 #16
Lad mig først gøre det helt klart DET ER IKKE ULOVLIGT AT FJERNE SIMLÅSEN, det eneste man har bundet sig for over for teleudbyderne er at man vil have et abb, i ½ år. i Tyskland er det \" ÅR !!! SKOD. Derimod er det MEGET ULOVLIGT AT FJERNE IMEI KODEN ELLER SKIFTE DEN, det svare til at skifte stelnummeret på sin bil eller cykel, og det koster en tur i Hotel Gitterly. Men simlåsen der er altså lovligt. Der er mange der foretager denne lille operatrion, gik evt i Den Blå Avis i sektionen Mobiltelefoner & tilbehør der er mange der annoncere med at fjerne låsen fra 75-100 kr. Man kan også investere i et datakabel som købes hos www.thansen.dk eller de billigste på markedet (de fjerner også låsen www.kabelsalg.dk God forn-øjelse
Avatar billede hoejbjerg Nybegynder
15. september 2001 - 14:37 #17
Da du har en Nokia 6210 kan du også fjerne låsen via din ir-port, find evt programmerne til at fjerne låsen på cellular.com, der er mange fede programmer også Nokia Data manager .m.v. Hvis du ikke har en ir på din pc så fin en ven der har en bærebar med en ir port, den skal dog understøtte IRDA protokollen