Avatar billede Jensh112 Nybegynder
18. november 2009 - 16:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Åbne Diskdefragmentering Vista

Når jeg dobbelteklikker på Diskdefragmentering, kommer beskeden : Windows skal bruge din tilladelse til at forsætte, jeg klikker ok, men diskdefragmentering åbner ikke, hvad kan det skyldes ? Er der nogen der ved..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 16:14 #1
Kører du diskfrag som administrator?
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
18. november 2009 - 16:18 #2
Ja. Jeg har også prøvet at åbne som administrator..Det hjælper ikke..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 19:16 #3
Prøv at køre en chkdsk af styresystemet, og prøv igen:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
18. november 2009 - 23:55 #4
Jeg har nu kørt chkdsk..Det hjalp desværre ikke,. har du evt andre Ideer..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 06:48 #5
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1&conference=325&posting=1096532

hvis det er vista

bliv superadministrator

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

de skal laves begge 2 eller har du ikke fuld herredømme over din vista

m.v.h
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
19. november 2009 - 11:01 #6
Hej treatmenice
Jeg har prøver begge dine forslag..Også samtidig..Den vil simpelthen ikke Åbne Diskdefragmentering.. Kan det være slået fra et eller andet sted i forbindelse med brug af CCleaner ..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 12:28 #7
ved ikke om det skyldes ccleaner men plejer heller aldrig at anbefale brug af det men bruger det selv af og til.

det der i hvert fald er godt og gratis på dansk er
advanced systemcare free

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

der er indbygget restore i hvis det skulle ske.

lyder mystisk men kunne godt ligne en fejl i dit styresystemet.

alternativt kunne du hente det her gratis defragmerings program

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 12:31 #8
på skrivebordet klik på compter - højreklik på c - drevet - egenskaber - funktioner - defragmenter nu --- hvad sker der så.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 12:34 #9
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
19. november 2009 - 15:04 #10
Absolut Ingen ting..Den er Sq stædig..Men jeg har downloadet, den du forslog, den ser ud til, at virke perfekt..Men jeg ville jo gerne, at jeg kunne få den oprindelige til at starte..Men hvis det nu ikke kan være anderledes..Stor tak for hjælpen..Hvis du på et tidspunkt skulle komme på en løsning, vil jeg gerne høre fra dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 15:25 #11
Hej jensh, ja en automatisk defrag værktøj er nu slet ikke så dumt. Men jeg har på et tidspunkt ikke kunnet køre chkdsk på min xp maskine. Så jeg kørte kontrol af systemfiler.
Og det reparerede windows så jeg kunne køre chkdsk igen.Det kan måske også gør det samme for dig med Diskdefragmentering.
Her er en side der beskriver det i Vista.
http://peter.mpbrun.dk/20070705/kontroller-og-reparer-systemfiler-med-sfc/
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 15:49 #12
#11
er en mulig løsning men tror du skal ud i en rep via cdrom - dvd og boote op på den og reparere.

men lad os nu se om det duer.
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
19. november 2009 - 17:53 #13
Jeg Takker mange gange for hjælpen..Jeg tør Sq ikke rigtig rode mig ud i mere..Jeg er ikke sikker på jeg kan styre det(Evt Finde tilbage)Men et eller andet sted kan jeg ikke glemme, at det ikke virker..Så måske jeg lige skal prøve igen..Senere..Tak  :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 19:18 #14
ok men på et tidspunkt må du jo tage stilling til det eller vente til næste gang vista går død.

når du skal så kan du se på denne side hvordan man gør og det gælder også i windows 7

http://www.helgec.dk/vista-install.html

tag en med der har prøvet det før - man skal kun se det en gang
Avatar billede Jensh112 Nybegynder
19. november 2009 - 19:41 #15
Jeg vil gemme din forslåede side, og vente til jeg har en der ved hvordan, man lige gør.. Jeg tør sq ikke selv, lige nu.. Takker for assistancen..  :-)