Avatar billede mgjuhler Nybegynder
18. november 2009 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tekst på billede med png billede som baggrund

Tekst 1 skal starte i venstre side, tekst 2 skal være centreret og tekst 3 skal være i højre side.
Bag alt tekst skal der være en baggrund (png fil) billedet som teksten skal på er 480*640 px

Denne funktion laver tekst på et billede i toppen i højre side:
function TekstOnImg($Img){

    $FontSize = 8;
    $MarginTop = 16;
    $MarginLeft = 8;
    $Quality = 100;

    $tekst1 = "tekst1;
    $tekst2 = "tekst2;
    $tekst3 = "tekst3;

    $BaseImg = imagecreatefromjpeg($Img);

    $sort = ImageColorAllocate($BaseImg,255,255,255);

    ImageTTFText ($BaseImg,$FontSize,0,$MarginLeft,$MarginTop,$sort,"verdana.ttf","$tekst1");

    ImageJPEG($BaseImg,$Img,$Quality);
    ImageDestroy($BaseImg);
}
Avatar billede ByName Nybegynder
18. november 2009 - 17:43 #1
Hvorfor ikke gøre det med CSS
18. november 2009 - 19:34 #2
Naar du siger at "Denne funktion laver tekst på et billede i toppen i højre side" vil du fortaelle at du har en fungerende hjemmeside med et billede og funktionen laver korrekt en tekst i den ene side og er dit spoergsmaal er hvordan du faar tekst placeret i venstre side og i midten?  I saafald lad os se html koden og hvordan den kalder TextOnImg() funktionen og maaske en URL til hjemmesiden.

Eller har du endnu ikke noget der virker og du spoerger om raad hvordan man faar et billede med tekst i bestemte positioner?  Hvis du endnu ikke har en fungerende kode skal loesningen saa vaere en php funktion, i saafald hvorfor?  Eller er det ligegyldigt hvordan det laves saa laenge det virker?

Forklar det lidt tydeligere.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
18. november 2009 - 20:41 #3
Den kode der fungere fint, hvis du nu havde kigget lidt på koden i funktionen så kan du se at $Img er stien incl fil på det billede man ønsker teksten.

Det jeg ønsker er et png billede som ligger "oven" på det oprindelige billede også kommer teksten oven på det png billede.
og de tre forskellige tekster skal placeres hver sit sted som beskrevet i spørgsmålet.

Funktionen kører i crontab og ændre alle billeder i en bestemt mappe.

Jeg håber dette hjælper dig ellers må du skrive igen.
18. november 2009 - 20:52 #4
Jamen saa maa du undskylde.  Jeg stopper.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
18. november 2009 - 21:56 #5
Stopper? hvis du kan hjælpe med en mulig løsning så vil jeg da være mere end glad for din hjælp.
25. november 2009 - 09:02 #6
Forventer du input fra andre til dette spoergsmaal?  Hvis ikke vil jeg bede dig lukke det.  Det giver god orden, og saa staar det ikke som aabent i min liste af indlaeg.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
25. november 2009 - 10:07 #7
Ja jeg forventer svar fra andre, ellers var det allerede lukket.
07. december 2009 - 09:22 #8
Forventer du stadig input fra andrde til dette spoergsmaal?  Hvis ikke vil jeg bede dig lukke det.
31. maj 2010 - 20:56 #9
Jeg proever lige igen - spoergsmaalet staar stadig som aabent skoent der ikke har vaeret aktivitet i et halvt aar.  Ifoelge Ekspertens regler skulle det for laengst have vaeret lukket.  Jeg ser at du endnu ikke har lukket et spoergsmaal paa eksperten, saa jeg tillader mig at forklare (maaske til overflod) at man lukker et spoergsmaal ved at akseptere et svar.  Til dette spoergsmaal er der ikke kommet indlaeg i form af svar, saa du maa selv lave et svar (der for eksempel blot siger "Jeg lukker"), akseptere svaret ved at placere et flueben i den lille firkant, og saa klikke paa feltet "Aksepter svar og afgiv points."

Jeg lavede et indlaeg idet jeg mente, med lidt flere oplysninger, at kunne hjaelpe til en loesning (selv om vi miskommunikerede og ikke kom videre) og derfor staar spoergsmaalet nu i min liste af indlaeg, som aabent.  Jeg haaber du nu vil afslutte hvad du begyndte og lukke spoergsmaalet.  Please.
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
23. juni 2011 - 07:16 #10
lukker