Avatar billede n-emy Nybegynder
18. november 2009 - 14:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd på flere computere?

Hejsa

Jeg står i den situation, at jeg og min kæreste inden længe skal "passe et hus", hvor den eneste internetadgang er et mobilt bredbånd fra telenord. Da vi begge to har en bærbar computer og gerne vil på nettet samtidig ville vi høre, om det på nogen måde er muligt at få sluttet et mobilt bredbånd til en trådløs router eller lignende?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 14:17 #1
Det mener jeg ikke I kan da USB enheden kun kan kobles op til udbyderens bredbånd,( jeg har selv en fra TDC mobilt bredbånd )
Avatar billede steelman Novice
18. november 2009 - 14:38 #2
Der findes routere der kan forbinde til internettet via et 3G USB modem. Men det kommer jo lidt an på hvor mange penge I vil smide efter "projektet" :-)

Men ellers kan du installere det mobile bredbånd forbindelse på den ele computer og dele den ud til den anden. Men det kommer nok lidt an på hvilket OS I kører...
Avatar billede Blandy Praktikant
18. november 2009 - 15:00 #3
Ved at TDC kører med at man gratis kan låne en 3G switch. Man sikkert godt købe en hos Telenor også.

Men 3 har i hvertfald mobile routere:
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Mobil-opkobling/Router-B970/
Avatar billede n-emy Nybegynder
18. november 2009 - 17:26 #4
Hvor mange penge koster et 3G USB modem?

Jeg kører XP og min kæreste kører Vista, er det så muligt at dele forbindelsen, og hvordan? =)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 18:01 #5
Avatar billede n-emy Nybegynder
21. november 2009 - 01:03 #6
Nu har jeg kigget mig lidt omkring:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=523693

Kan den bruges til at dele mobilt bredbånd?
Avatar billede steelman Novice
23. november 2009 - 13:25 #7
Yes - den kan sagtens bruges til det. Du sætter simpelthen det mobilebredbånds usbmodem i denne router, og så sætter du hver computer op til at forbinde via wifi til denne router. Derved får du delt det ud til så mange computere du har lyst til.

Men hvis det kun er en kortere periode du skal bruge det, så kan du prøve at rode med at installere det mobilebredbånd på din vista maskine og dele internetforbindelsen til din xp-maskine.
Det koster jo ingen ting, ud over "arbejdstimerne" og at du skal er nødtil at have begge computere tændt for at begge kan gå på nettet. Så måske de 600kr. er givet godt ud til Netgear-boksen ;-)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. marts 2010 - 16:20 #8
Her kan du læse, hva eb 3G router er:

http://www.4gmobiltbredbaand.dk/usb_router.htm
Avatar billede fasteddy Nybegynder
10. juli 2010 - 10:41 #9
3G routere virker bare perfekt. Spring ud i det.

http://mobiltbredbandguide.dk/
Avatar billede n-emy Nybegynder
16. november 2010 - 21:16 #10
Takker, svar steelman?
Avatar billede steelman Novice
17. november 2010 - 17:52 #11
svar