Avatar billede mcpang Nybegynder
18. november 2009 - 12:29 Der er 8 kommentarer

Ingen kontakt til brugere efter udskiftning af harddiske på SME Server 7.4

Som overskriften lyder har jeg opdateret min server med 2 nye og større diske ved at lave broken mirror på de gamle. Serveren starter fint op, og virker til at køre normalt. Men logger mine brugere ind som normalt på deres klienter, får de at vide deres globale profil ikke er tilgængelig.
Serveren kan pinges på sin ip, og er konfigureret som server-only på lokalnetværk på router/gateway.

Hvordan løses dette...
Avatar billede justrace Novice
18. november 2009 - 14:00 #1
Har du stadig de gamle harddiske?

Hvordan kørte de? Altså i RAID eller... :?
Avatar billede mcpang Nybegynder
18. november 2009 - 14:28 #2
Ja det har jeg... men nøjagtig samme problem?! De kører RAID 1...
Avatar billede justrace Novice
18. november 2009 - 15:52 #3
Er problemet ikke opstået ved at du satte nye diske i?
Avatar billede mcpang Nybegynder
18. november 2009 - 19:49 #4
Jo...men hvorfor så stadig problemet med de gamle diske..
Avatar billede justrace Novice
18. november 2009 - 22:58 #5
Den forstår jeg ikke helt. Har du sat en af de nye HDD i, og ladet den køre raid op? Og derefter den anden af de nye, eller... ?

Hvis, hvem p..... har anbefalet den løsning??
Avatar billede justrace Novice
22. november 2009 - 00:51 #6
?
Avatar billede justrace Novice
27. november 2009 - 08:16 #7
Fundet ud af noget?
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 00:09 #8
????