Avatar billede euphonia Nybegynder
17. november 2009 - 19:30 Der er 6 kommentarer

"Blue screen of death"

Hey Eksperter....
vidste ikke lige hvor jeg skulle placere denne her =/

Jeg har her for nylig købt en Acer Aspire 8930g
FANTAKTISK maskine!!!!!!!

der er dog noget galt... jeg får "ofte" blue screen ( jeg har fået den byttet 3 gange...) og alle 3 har der været blue screen på...

Mit OS er windows 7 64bit.

(jeg har to venner som har samme computer med samme OS, og de har ingen problemer overhovedet)

de fejl der kommer er bla. 0x00000050 / 0x0000001A og et par andre som jeg ikke lige kan huske på nuværende tidspunkt.

mit spørgsmål her er så.. hvad pokker skal man gøre med sådan en...

Når jeg prøver at installere spil (eks. World of warcraft) så når jeg sætter CD1 i, så kommer der en boks op, hvor der står, "at min CPU ikke opfylder de krav der stilles til spilled" og hvis jeg så trykker Ignore, så køre den 5 min. og så sker der ikke mere... den fryser ikke.. men mit diskdrive stopper med at køre cd'en, der kommer ingen fejl op...

Help plz
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
17. november 2009 - 19:49 #1
BSOD er som regel en RAM fejl. Jeg ville sende den til RMA.
Avatar billede euphonia Nybegynder
17. november 2009 - 19:55 #2
jeg har fået skiftet ram i den før... hvor det samme kom igen... burde jo ikke være så mange som er DOA???

måske et dumt spørgsmål. men hvad er RMA??? hmm
Avatar billede b-and Novice
17. november 2009 - 20:20 #3
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…

Må indrømme, at jeg har ikke kørt denne funktion på en Windows 7 maskine endnu - men prøv om metoden til Vista ikke skulle virke…
Avatar billede euphonia Nybegynder
17. november 2009 - 20:29 #4
Jeg bruger hverken XP eller Vista. jeg bruger det nye *Windows 7*  som *Operativt system*
Avatar billede euphonia Nybegynder
17. november 2009 - 20:37 #5
b-and: sry så ik det nederste du skrev..

jeg er ved at køre det du skrev til VISTA på min computer. den køre en "checking file system" i DOS nu... så må vi se hvad resultatet er i det
Avatar billede euphonia Nybegynder
18. november 2009 - 18:41 #6
Hey

efter jeg laved den Vista-test... så har jeg endnu ikk haft en bluescreen... jeg har dog stadig problem med, at installere spil. der sker bare ikk noget når jeg køre en exe fil.

jeg er f.eks ved at installere World of warcraft. og henter det fra hjemmesiden... den er så nåed til  - 2%(4.4GB/4.5GB - kb/S)  og der står den ligesom bare... og der sker ikke mere - jeg sys det er vildt underligt - er der en som tror at der måske er sat noget til som på en måde "stopper" min computer i, at installere... kan heller ik installere fra CD