Avatar billede KSN Mester
17. november 2009 - 16:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort med directx 6.0, spil kræver 8,1

Har en bærbar fra omkring 2004 med xp. Ved hjælp af everesthome, har jeg fundet ud af at mit at grafikkort com er integreret i mit bundkort er et VIA. Grafikchippen er VIA PM880/PM800 Unichrome. Der står i everesthome at dette kører/dækker DirectX 6.0. Har fået spillet Transport Giant, med der står det kræver directX 8.1. Har prøvet at installere spillet. Men under opstart siger det at det ikke kan køre, pga grafikkortet.
Mit spørgsmål er så :D Er der ingen mulighed for at få det til at virke?
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2009 - 17:23 #1
Dit grafikkort skal minimum have 32Mb ram
http://www.transportgiant.com/?lang=en&rid=984

Hvis dit XP er fuldt opdateret, så skulle du gerne have directx 9c
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en

Tjek evt, ved at Klik på Start, klik på KØR
skriv: dxdiag  + enter
I faneblad "system" vil der står nederst stå din Dx version
Avatar billede KSN Mester
17. november 2009 - 17:49 #2
Grafikkortet er på 32mbram, og der der installeret directx 11 på computeren. Andre forslag?
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2009 - 18:05 #3
Prøv at installere grafikkort driveren fa VIA, den er muligvis nyere end den du har pt.
http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp

Ps. du skrev ikke om dit XP er fuldt opdateret ?

Du kan tillige gå på windows update, vælg bruger defineret og installere alle de hardware ting der er/bliver nævnt i venstre side
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede KSN Mester
17. november 2009 - 19:52 #4
Det var også lidt forkert skrevet. Computeren er oprindeligt med xp, men kører nu med Win7.

Den er fuldt opdateret. Men kan ikke finde nogen Win7 driver, til det. Så den kører bare med den win har installeret.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2009 - 20:23 #5
Arrhh, så tror jeg du har et problem, da der højst sansynligt IKKE findes en Win7 driver til din maskine/grafikkort.

Men du kan prøvet en af disse, husk blot at vælge om du kører 32bit / 64bit Win7 system
Det er dog langt fra sikkert at det vil virke på din maskine.

32bit driver:

http://www.viaarena.com/Driver/p4m900(ce)-vn896(ce)-cn896(ce)_24-10-04p_bld2_win7_viawsetup_logod.zip

64bit driver:

http://www.viaarena.com/Driver/vx800_vx800ut_241004n_win7x64_viawsetup_logod(20091109104007).zip

Muligt at du skal bruge copy / past for at links virker
Avatar billede KSN Mester
17. november 2009 - 22:09 #6
Takker for de hurtige svar. Desværre har jeg ikke mulighed for at afprøve det før lørdag. Holder spørgsmålet åbent, hvis det er yderligere bud på en løsning. Men lykkes det, smider jeg pointne til dig "Haverslev".
Avatar billede tramm Nybegynder
20. november 2009 - 09:17 #7
Hvilket program er det lige du prøver at installere? - det virker lidt i underkanten med 32mb på grafikkortet uanset hvad du kører! :P
Avatar billede tramm Nybegynder
20. november 2009 - 09:17 #8
Ohh der stod det - jeg trækker mig tilbage igen :)
Avatar billede KSN Mester
22. november 2009 - 16:01 #9
Det var grafikkortdriveren :D