Avatar billede Slash88 Nybegynder
17. november 2009 - 15:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af driver til HP med Win7

Blev igår d. 16 november en lykkelig ejer af Win7 Ultimate :-)
Men efter systemet er blevet installeret, kan jeg ikke spille nogle spil overhovedet.
Så mangler en driver til mit grafikkort (NVidia GeForce 8400M GS)
Nogle der kan hjælpe mig her? :-) Synes det er virkelig surt hvis jeg ikke kan spille spil længere. (Er stor tilhænger af CSS)

Det er denne PC jeg har:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01411701&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3717231〈=en

Mvh. Simon

Vil selvfølgelig være aktiv i denne tråd.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 15:16 #1
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 15:18 #2
se bort fra den første - det må være denne her

http://www.nvidia.co.uk/object/win7_winvista_32bit_191.07_whql_uk.html

m.v.h
Avatar billede Slash88 Nybegynder
17. november 2009 - 16:38 #3
Hej igen.
Downloadede den sidste du linkede til, og prøvede at installere det.
Den kom med denne besked:

"Fejl under installation af NVIDIA

NVIDIA-installationsprogrammet kunne ikke finde nogen drivere, der er kompatible med din aktuelle hardware. Installationsprogram afslutter nu."

Mvh. Simon
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 16:50 #4
lyder mystisk

men prøv en anden en

du kan se de ligger her som perler på en snor

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

du har vel chipset installeret.
jeg er ikke hjemme i aften så en anden må tage over
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 16:54 #5
Avatar billede Slash88 Nybegynder
17. november 2009 - 18:58 #6
Hej igen.

Fik lige lidt hjælp af en ven, og efter noget tid lykkedes det os at få det installeret.
"Treatmenice", dit link var løsning på problemet :-) Skriv et svar så du kan få de velfortjente point. 1000tak for hjælpen! Sætter stor pris på, at jeg kan komme igang med CSS igen.

Mvh. Simon
Avatar billede theiis Nybegynder
17. november 2009 - 20:57 #7
Hej Slash88
Jeg har samme problem og har prøvet at installere driverne fra Nvidia.. uden held
du kunne vel ikke skrive hvad det var i gjorde kan nemlig ikke få mit til at virke..
Avatar billede Slash88 Nybegynder
17. november 2009 - 21:43 #8
theiis

Hej.
Skriver det i morgen :-) Så kan min ven og jeg lige forklare hvad vi gjorde.

Mvh. Simon
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 08:12 #9
ok det ville være en mulig hjælp for andre.
Avatar billede Slash88 Nybegynder
20. november 2009 - 17:44 #10
Hej igen.

Havde lige glemt denne tråd, sorry.
Jeg skriver lige hvordan vi gjorde her en af de kommende dage.

Mvh. Simon
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
22. november 2009 - 22:05 #11
Hej.
Jeg har også samme problem og vil meget gerne høre hvad jag kan gøre?
savner nemlig oss CSS ;P
Avatar billede theiis Nybegynder
26. november 2009 - 12:09 #12
Hej Andreas_forslev

nu ved jeg ikke hvad du har gjort for at opgradere til win 7 men
jeg fandt en løsning på mit problem..

på min computer havde jeg et drev som hedder Recovery (D drev)
i dette drev lå der en mappe som hed drivere.. og der under var der NVIDIA  og så bare kopiere undermappen ind i NVIDIA mappen under C drevet og finde installation filen klikke på den...

håber det hjalp lidt..
ellers må vi vente på at Slash88 får posted et svar

- Theiis
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2009 - 13:26 #13
Til Theiis.
Hej, jeg er vennen som Simon snakker om #6.
Vi gik ind og installerede dne driver opdatering som Treatmanice linkede til #2.

Når dne er installeret, eller filerne er kopieret over på din computer med installations-filen, ligger mappen under din C: som "Nvidia", ellers ligger den længere inde på din C:.

Når installationen fejler, går du ind i kontrolpanel og finder Enhedshåntering. Og hvis det er engelsk: Device Manager.
Der går du ind og finder din skærmdriver som gerne skulle ligge derinde. Den går du ind på og vælger "opdater driver" og går derefter videre i den installation som kommer op. Og du skal gøre ALT selv. Dvs. du skal ikke lade din pc lede efter den selv!

Gå videre til du kommer til "har disk", og tryk "gennemse".
Så finder du den ovennævnte "Nvidia" mappe, og tager en af de filer som den viser.
Så trykker du på "ok", og den spørger om du vil vise alle enheder. Du trykker "videre/ok" eller hvad der nu kommer. Og så finder du den fil der hedder det samme som dit grafikkort.
Mit hedder (8400GS så den trykker jeg på) Du skal så finde dit navn som din pc's grafikkort har, og klikker på den.

Så installerer den din driver og du skal sikkert opdatere din pc.
Derefter når den har genstartet, går du ind og finder "Windows Experience Index" og får en vudering på din pc, og så skulle den være opdateret med driver :)

Men sørg får også at have alle Windows Opdateringer installeret så det ikke er noget af det der kan spille ind.

Håber det hjælper :)
Ellers så skriv!
Avatar billede theiis Nybegynder
26. november 2009 - 13:33 #14
Tak:D
prøver det lige på min anden win 7 pc når jeg kommer hjem:D
den har nemlig ikke et Recovery drev... :S

hvor er det besværligt når hele familien opgradere til windows 7...