Avatar billede jenzjenz Nybegynder
17. november 2009 - 13:55 Der er 5 kommentarer

Et økonomiprogram med en fuldt integreret webshop

har været lidt rundt  Nogen er for dyre og ikke  til at  betale -  andre  er ikke  h e l t  integrerede  like  SummaSummarum  - som ellers  ser meget godt ud

men findes  der ikke noget uden at  det skal koste  4 bondegårde
Avatar billede j4k0b Nybegynder
17. november 2009 - 14:00 #1
Jeg er sikker på at de største standard-webshops, som f.eks. Dandomains, har en form for integration med de større økonomisystemer (uden dog at vide det)

Men du ville med garanti ikke være den første Dandomain-kunde med det behov, især i forhold til at de har flere tusinde kunder der benytter deres webshop.
Avatar billede bmpi Nybegynder
17. november 2009 - 15:20 #2
Jeg kan anbefale E-Conomic som er et online regnskabsprogram. Det koster godt nok 200,- om måneden, men så er du også sikker på, at du stadigvæk har dit regnskab, hvis din computer går ned.

E-conomic kan også integreres med en lang række webshops, bl.a. de to Open Source og gratis systemer, Magento og OsCommerce.

http://www.e-conomic.dk/integration/loesninger/magento
http://www.e-conomic.dk/integration/loesninger/os-commerce

E-conomic er desuden let for en programmør at integrere med andre systemer, hvis du i stedet foretrækker fx Joomla+Virtuemart.
Avatar billede ottobp Novice
18. november 2009 - 00:26 #3
nu ved jeg ikke lige hvad 4 bondegårde koster på din egn - men jeg kan pege på et nys opdateret program - nemlig Aesiras 2009 - som blandt de mange nye features - også rummer muligheden for at at integrere en webshop  100%.

De 3 moduler som er nødvendige for at køre en webshop 100%integreret med regnskabsprogrammet  er REGNSKAB - HANDEL og INTERNET. Hvert modul koster 1.995,- i anskaffelse + en årlig opdateringsydelse på 717,- alt plus moms. Herudover skal du finde et webhotel at hoste databasen på. D.v.s.  5.985,- ialt + de 717,- p.a.

Men du kan også leje programmet for 99,- pr.modul pr. måned = 297,- pr.måned. Her skal du binde dig for minimum 3 måneder ved bestillingen. D.v.s.  igang for  891,-. Det fåes vist ikke billigere.???

Databasen er til gengæld gratis at bruge idet det er Microsoft SQL Server 2005 Express´en  som du kan gemme indtil 4 GB i uden det koster dig  klippekort til datagem som kendes andre steder fra.

men hvor fåes disse herligheder???  på  www.aesiras.dk såmænd

gider du ikke besværet med at lede sitet rundt så er her et link til download af en licens med 30 dages fuld funktionalitet:

http://www.aesiras.dk/register.aspx?pid=OBP

når du efterfølgende har hentet og installeret programmet ligger der en bog "Økonomistyring i praksis" i en online pdf-udgave på 416 sider. En bogtrykt udgave sælges i bogladerne landet over for 299,-. Du kan imidlertid rekvirere den hos mig mod dækning af portoudgiften på kr. 59,-  - så signup på linket og giv  mig en mail bagefter,,,,,,

mvh
Otto B. Petersen  www.ivaerksaet.dk
Avatar billede jenzjenz Nybegynder
19. november 2009 - 13:45 #4
tak for alle jeres svar .... foreløbig

checker  lige  de forskellige løsninger  så vender jeg tilbage
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. november 2009 - 22:39 #5
Hej,

Jeg har nogle bemærkninger:
- SummaSummarum: Et fint program hvor flere features som klik-og-send-faktura-i-pdf allerede er inbygget, og meget allerede ligger klar mht. mailkorrespondance er Summa et program som skulle være ligetil. Selv om det er (undskyld hvis nogen bliver stødt) et program udviklet på begrænset ressourcer, så mener jeg bestemt at det er et egnet økonomisystem NÅR DER ER TALE OM MINDRE FORRETNING - MINDRE POSTERINGER

- E-conomic: Ja hvad skal jeg sige - successen har taget overhånd hvilket betyder at serveren er meget belastet 11-14 hver dag. Det er ikke altid fedt at man skal tilpasse sig efter hvornår en server er bedst at komme i kontakt med. Derfor kan der komme nogle udfordringer med at kommunikere med serveren (ergo langsomlighed) i dette tidsrum. Tja og korrekt - sikkerhedskopi skal man ikke tage højde for... Meeeen - jeg vil gerne se hvad du får ud af at råbe af e-conomic den dag hvor du mangler en backup og deres backup også har svigtet... Og en anden ting - de ligger inde med dine følsomme data som din økonomi...

Så ved jeg at C5 har mulighed for integration af webshop, og Stellar har også mulighed fo integration.

jeg vil aldrig anbefale en løsning hvor det ex er Dandomain eller en anden webudbyder som tilbyder en samlet løsning af webshop og økonomisystem. De er gode til webshop, men de har altså intet begreb om regnskab, og derfor kan deres løsning virke gode, men når det kommer til stykket er regnskabsdelen mangelful (skulle jeg hilse fra "en" revisor og sige :-) ...)

MVH

F.Z.