Avatar billede mrbjerre Nybegynder
17. november 2009 - 13:29 Der er 1 kommentar

Formatering af celler

Jeg har brug for at formatere celler, så der kun kan indtastes minutter og sekunder. Jeg vil gerne have, at cellen før indtastning ser således ud: __:__

Når brugeren skal indtaste en tid, f.eks. 1 minut og 34 sekunder, skal vedkommende blot skrive "134", og så fylder Excel ind fra højre.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede jkrons Professor
17. november 2009 - 16:18 #1
Excel kender ikke til inputmasker. Så det kan ikke laves som format. Du er derfor nødt til selv at skrive __:__ i alle de celler,m hvor der skal kunne tastes, og så med programmering håndtere konvertering til det ønskede udseende. Det betyder imdlertid, at du ikke kan gøre det dynamisk, da alle de potentielle celler skal være kendt af koden på forhåndf. Og du kan ikke få Excel til at fylde i fra højre under nogen omstænddigheder, da koden først kan reagere, når du trykker Enter, ikke mens du skriver.