Avatar billede jschultz Nybegynder
16. november 2009 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af USB nøgle

Jeg leder efter et enkelt lille program der kan kryptere data med password-beskyttelse på en USB-nøgle. Jeg har prøvet Truecrypt, men synes det er alt for omfattende og langsommeligt. Jeg har tidligere haft en Kingston Secure samt en Imation USB-nøgle hvor der på begge lå et smart lille program der kan partitionere en del af pladsen som krypteret område, og som let tilgås vha. password. Findes der noget lignende evt. open source?
Avatar billede Vandreren Novice
16. november 2009 - 20:12 #1
Det er ikke open source, men lever op til dine andre krav: http://www.rohos.com/products/rohos-mini-drive/
Avatar billede jschultz Nybegynder
16. november 2009 - 20:19 #2
Det ser faktisk ud som det jeg søger. Er det et du kendte eller har du lige Googlet det??
Avatar billede Vandreren Novice
16. november 2009 - 21:24 #3
Jeg googlede (jeg er god til at google), så jeg kan ikke give det program en personlig anbefaling.
Avatar billede jschultz Nybegynder
17. november 2009 - 10:44 #4
Det ser ud til at være præcis det jeg søgte, så hvis du vil have points, så læg et svar. Og hvad googlede du helt præcist?
Avatar billede Vandreren Novice
17. november 2009 - 11:53 #5
Her kommer et svar.

Jeg søgte på usb encrypt partition "open source", men jeg kunne ikke finde noget open source-program, der opfyldte dine krav.