Avatar billede visto Professor
15. november 2009 - 16:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det ligemeget om man defragmenterer i fejlsikret tilstand eller ej?

Jeg plejer altid at defragmentere i fejlsikret tilstand, men jeg sidder aktuelt ved en computer, hvor musen ikke virker i fejlsikret tilstand.
Er det problemfrit at defragmentere i "normal" tilstand? Gør det overhovedet en forskel?
Avatar billede ares Nybegynder
15. november 2009 - 17:02 #1
Det burde ikke gøre nogen forskel...

Jeg kan i hvert fald ikke komme på et argument for at det skulle være bedre at defragmentere i fejlsikret tilstand... tvært imod... der vil blive oprettede diverse midlertidige filer når computeren opstartes i fejlsikret tilstand... som efterlader huller på disken når den igen startes i normal tilstand...

mvh

Peter
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2009 - 17:18 #2
Enig med ares.
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. november 2009 - 17:43 #3
Det er fint nok i almindelig tilstand. Jeg kan huske i de gamle win98-dage, at da var det absolut ikke lige meget :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:34 #4
Jeg bruger denne til at defragmentere mine drev (xp pro). Den gør det i baggrunden når jeg ikke bruger computeren. I indstillingerne kan man også sætte den til at defragmentere eksterne drev.

http://www.megaleecher.net/Free_Defragmentation_Software