Avatar billede pede1987 Nybegynder
14. november 2009 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vejledning ved pc køb

Hey,

Jeg står og skal have min en computer, hvor jeg har følgende krav:

Anvendelse til kontor (dvs. ingen spil)
Den skal være hurtig, stabil og lydsvag,
pris omkring 4000 kr, hvis man altså kan få noget god kvalitet, og som også dækker de ønsker jeg har til den.

Jeg har kigget lidt på følgende:
mATX kabinet / CoreIV
ASUS M4A785D-M PRO
Phenom II X2 545 3 GHz
4 GB DDR2-1066,
Samsung DVD+/-RW,
Scythe Shuriken CPU blæser

Ram ved jeg ikke lige hvad bedst er?
hdd har jeg tænkt om det skulle være en SSD, for at booste computeren op eller noget med en Samsung F3 1000 GB 32 MB cache i stedet??

JEg er åben for andre valg

Tak for jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 11:20 #1
Du kan godt spare lidt på processoren ved at købe en athlon ii x2, fx. amd athlon ii X2 240..

jeg kører selv med en amd athlon ii x2 250, og den kan sagtens trække firefox m. over 20 tabs, mange office dokumenter, og en masse små baggrundsprogrammer, og der er helt sikkert kræfter til mere.

Strømforsyningen står også for en stor del af larmen, så der skal du også sikre dig en stille type, hvis du vil have en stille computer.

Men ellers synes jeg, det er gode komponenter, du har valgt.
Avatar billede pede1987 Nybegynder
17. november 2009 - 13:30 #2
okay.

Hvilken PSU synes du evt jeg burde købe mig i givet fald?

Rammene? Nogle gode forslag til hvilke jeg burde anskaffe?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 19:43 #3
Denne Corsair PSU er glimrende.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=391375&q=corsair+vx450w&sp=all

I forhold til de større modeller, så mangler den molex og flere pci-e strømkabler. Men det er jo ogås kun en basismodel, og stabiliten og effektiviteten har den trods alt beholdt fra de større, roste og klippestabile modeller.

Den kan også sagtens trække det system, du har foreslået, særligt når du ikke kører med et dedikeret grafikkort.

Kig evt på:
http://www.amazon.com/Corsair-CMPSU-450VX-450-Watt-Certified-compatible/product-reviews/B000UF28V4/ref=sr_hist_5?ie=UTF8&showViewpoints=0&filterBy=addFiveStar

http://pcper.com/hwlb.php?guide4=y#guide4
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 19:44 #4
Hov rammene ville jeg bare vælge de billigste ram fra et kendt mærke: kingston, ocz, corsair, g.skill og hvad de nu hedder.
Avatar billede pede1987 Nybegynder
19. november 2009 - 00:02 #5
Okay jeg har nu kigget lidt rundt og kommet frem til følgende:

ASUS M4A785D-M PRO
Phenom II X2 545 3 GHz
Corsair XMS2 2 x 2 GB
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD502HJ 500 GB
Samsung SH-S223B
Scythe Shuriken CPU
Corsair VX450
Antec Performance One Mini P180

Pris: 3000 kr

Hvad siger i til det? Godt valg eller noget der burde laves anderledes?

Jeg har enlig sat 4000 af. Så jeg tænker om jeg kunne vinde noget ved at ændre til andre dele? Her tænker jeg evt. på andet mobo (understøttelse af ddr3 ram), ram (ddr3) og cpu..
Eller vil jeg ik vinde noget ved det?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 18:01 #6
Performance vil formentlig ikke øges af at bruge DDR3, så her er spørgsmålet næsten udelukkende om prisen eller fremtidsmulighederne betyder mest.

Ellers synes jeg du har valgt rigtig gode komponenter, særligt til prisen. Du kommer nok ikke til at fortryde dine valg.
CPU'en er blandt de bedste for prisen vil jeg mene.
Avatar billede pede1987 Nybegynder
19. november 2009 - 19:41 #7
yep.. Den er nu bestilt og betalt :-)
kuzzia ka du ik li lægge et svar, så vi ka få lukket denne tråd
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 18:52 #8
[svar]