Avatar billede Jø.P. Praktikant
14. november 2009 - 18:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se egne DVD'er på pc'eren

Jeg kan ikke se de DVD'er jeg opretter brænder fra Pinnacle Studio på min PC.

Programmer.
Pinnacle Studio puls 11.1
WinDVD 2010 (taril, endnu 30 dage)

Format i Studio er indstillet til PAL Widescreen. Når Studio har oprettet DVD'en er der følgende mapper på DVD'en:
AUDIO_TS og
VIDEO_TS.
AUDIO_TS er tom og VIDEO_TS indholder flierne:
VIDEO_TS.BUP 12KB
VIDEO_TS.IFO 12KB
VIDEO_TS.VOB 44KB
VTS_01_0.BUP 16KB
VTS_01_0.IFO 16KB
VTS_01_1.VOB 730.026KB

Hvis jeg forsøger at åbne VTS_01_1.VOb filen via WinDVD får jeg oplyst at det er et invalid format, de øvrige giver i bedste fald en sort skærm.

Jeg kan se DVD'erne på DVD/TV uden problemer.

Håber at én af jer kan hjælpe!
Avatar billede Vandreren Novice
14. november 2009 - 18:38 #1
Indholdet af DVDen ser helt almindeligt ud, og det må det jo også være, når du kan afspille den på din DVDafspiller.

Umiddelbart lader det til, at du mangler codecs eller at WinDVD ikke er så god i trial-versionen.

Hvad siger du til, lige at prøve at VLC Player? Den er berømt for at kunne afspille næsten hvad som helst. http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede off-line Nybegynder
14. november 2009 - 18:55 #2
Er du klar over, at når man har brændt en DVD i et medie, skal den
Finaliseres (Finalize) hvis den skal kunne ses på andre medier?
Det står i instruktions bogen hvordan man gør.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
14. november 2009 - 20:08 #3
Jeg vil også anbefale dig at installere VLC... herefter skal du bare højreklikke på den mappe, der hedder VIDEO.TS, så kan du afspille den.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2009 - 16:05 #4
Respons fra spørger?
Avatar billede Jø.P. Praktikant
15. november 2009 - 16:41 #5
Hej Offline m.fl.

Tak for jeres svar, desværre gør VLC ingen forskel "VLC could not read the file." :-(

Nej, jeg var ikke klar over at en DVD skal finaliseres. Jeg har ikke tidligere haft problemer, når Studio selv har valgt format udfra første videoklip (standart). Der står ikke noget om finalisering i user manualen eller i programmets hjælp-funktion og som nævnt fungere DVD,erne jo på den DVD afspiller jeg har tilsluttet mit TV, men altså ikke på den pc der har oprettet DVD,erne. Mon ikke Studio finalisere pr. automatik?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2009 - 17:13 #6
":Mon ikke Studio finalisere pr. automatik?"
Det ved jeg ikke, men jeg ved, at ved almindelige DVD optagere og
Harddisk optagere, hvor man lægger det optagede på DVD, der skal
man finalisere, hvis DVDén skal kunne ses på andre medier end det
den er optaget på.
Men når der ikke står noget om finaliseren i manualen, skal jeg
ikke afvise, at det sker automatisk, men så burde den DVD også
kunne ses på alle almindelig afspillere. Jeg kender godt VLC, og
når den ikke kan afspille en DVD, så er der noget galt.
Og jeg forstod det sådan, at den DVD kan afspilles på det medie
hvorpå den er optaget?
Avatar billede Jø.P. Praktikant
10. juni 2010 - 18:16 #7
lukker

Jørgen