Avatar billede nph12 Nybegynder
14. november 2009 - 16:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Deling af billeder

Hej
Findes der et godt sted på nettet, hvor man kan dele billeder med familie og venner? Billederne skal kunne hentes i fuld kvalitet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 16:38 #2
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. november 2009 - 16:52 #3
karise_larry>> Kan man dele billeder i Picasa? Er det ikke bare et webalbum man kan lave i Picasa(hvor billederne er i en reduceret kvalitet)?
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. november 2009 - 17:45 #4
Findes der ikke andre file sharing steder?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 18:04 #5
Jeg fortår ikke du ikke kan bruge Filemail.com? Med dette kan du uploade billeder gratis op til 2 GB. Filerne der lægges op kan du kun hente hvis man har det kodeord som du vælger i avancerede indstillinger. Filerne kan hentes 10 gange, og lægger til rådighed i 3 dage før de slettes på sitet.
Hvordan vil du så have det til at virke? Skal filerne ligge til rådighed altid, eller kun i en begrænset periode?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2009 - 18:15 #6
Her er en anden mulighed (eller rettere tre):
http://www.pcworld.dk/art/10563?page=1
Avatar billede buster47 Nybegynder
14. november 2009 - 19:06 #7
Det er nemt at bruge Windows Live eller SkyDrive og der er det muligt at sende link ud med de album eller billeder du vil dele.Det er også let se dem på din smartphone ved at lokke ind på din Windows konto som du trods alt bliver nødt til at oprette.
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. november 2009 - 15:50 #8
Jeg vil bare høre om der var alternativer til Filemail.com, da det jo kunne være, at der var bedre løsninger. Det er altid godt at have noget at vælge imellem.
Avatar billede buster47 Nybegynder
15. november 2009 - 17:06 #9
Det er vel også det du har fået
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 17:59 #10
Nph12
Jeg kan ikke helt følge hvad det er du søger efter. Buster47 har kommet med et par alternativer, og jeg har kommet med 3 foruden Filemail.com. Det er svært at lede efter noget, når man ikke ved hvad man skal lede efter. Du må komme med nogle oplysninger om hvad det skal kunne gøre osv.
Avatar billede nph12 Nybegynder
16. november 2009 - 13:00 #11
Det jeg helt præcis leder efter er et sted, hvor alle de som har været med til en fest, familiefødselsdag mv. kan dele de billeder, som er blevet tage af forskellige personer med kamera til arrangementet.

Et lille tænkt eksempel:

1 Fest
5 Person som tager billeder til festen

Løsning:

Hvordan kan personerne som har taget billeder til festen dele disse billeder lettest? Jeg forestiller mig, at hver fotograf uploader sine billeder til et website, hvor vedkommmende har en konto. Når alle fotograferne har uploadet deres billeder er det i dette eksempel 5 mapper eller albums.

Nu er der rigtig mange billeder fra festen, så jeg forestiller mig, at man kan udvælge de billeder man ønsker at downloade, hvorefter billederne bliver downloadet til ens pc. Billederne skal kunne hentes i fuld kvalitet.
Avatar billede buster47 Nybegynder
16. november 2009 - 17:56 #12
Da i under alle omstændigheder bliver nødt til at oprette en konto med kodeord et eller andet sted, kan i stadigvæk bruge en af de før beskrevende tjenester bare gør det i fællesskab så i alle har det samme brugernavn og kode.
Avatar billede nph12 Nybegynder
17. november 2009 - 14:29 #13
Jeg prøver lige de forskellige forslag/løsninger.

SkyDrive er ikke en løsning efter min mening. Upload af billeder fungere ok, men at man skal downloade billeder enkeltvis holder ikke.
Avatar billede nph12 Nybegynder
17. november 2009 - 15:26 #14
Her er næsten den tjeneste jeg ledte efter: www.mediafire.com

Problemet er bare, at man skal upgrade sit abonnement for at få lov til at downloade ens billeder.
Avatar billede buster47 Nybegynder
17. november 2009 - 22:58 #15
Opret en fælles gmail konto der kan i have mange billeder eller brug Google Wave.
Google Wave er ret fantastisk til projekter som det du beskriver, men det er ikke ligetil at få en konto da man skal inviteres af nogle der allerede har en.
Avatar billede draco0601 Nybegynder
20. november 2009 - 09:44 #16
Dropbox.com kunne være et godt alternativ.
Man har gratis 2gb plads til rådighed, men kan betale for mere.