Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
13. november 2009 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acer aspire 9920G opfører sig meget besynderligt...

Hej

Har lovet en ven, at kigge på hans acer aspire 9920G med windows vista ultimate på, men der er et eller andet fuldstændig galt og jeg fatter bare minus =)

Der kommer næsten en blå skærm hver gang jeg prøver at starte den bærbare op, problemet er forskelligt, nogle gange er det system32 et eller andet der står på den blå skærm og andre gange er det IRQ_DRIVER LESS OR EQUAL et eller andet, men forstår mig ikke lige på de blå skærme, der er også BAD POOL HEADER, men uhyre sjældent jeg får lov at komme ind i vista, når jeg gør, så går der ikke længe inden den fryser eller der kommer blå skærm...

Syntes jeg har prøvet det meste... Trykke F8 i opstart og så sidst kendte konfiguration der virkede eller reparerer disk, men intet virker og for det meste resulterer det bare i en blå skærm og sådan kører den i loop mere eller mindre...

Han siger, at der ikke fulgte nogen windows vista ultimate cd med da han købte den, så jeg sidder lidt i saksen, kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan få lov at hente windows vista ultimate iso ned og brænde ud, har tjekket om den produkt nøgle der er derpå er gyldig og det er den, det er den der står i bunden af den bærbare, så jeg mangler "bare" en windows vista ultimate boot disk, så burde jeg da kunne forsøge mig med en ny installation!?

Med mindre der er andre ting I eksperter tænkte jeg kunne prøve...

Han købte den vist for lidt over 1½ år siden eller måske enddog 2 år, den har ikke været brugt mere en en 27 dage, for der stod at der var 3 dage til man skulle aktivere windows nøglen, det har jeg så gjort, men de få gange jeg har fået lov at komme ind i vista og lave lidt, der melder den fejl hver gang jeg prøver at installere service pack 1, så der kommer jeg heller ikke længere, der er godt nok kommet en del nye drivere til hardwaren, dem ville jeg da også gerne forsøge at opdatere og se om det hjalp, men når aldrig rigtig at få tiden til det, pisse irriterende!!!

Jeg har aldrig, oplevet en så mærkelig bærbar, det må jeg indrømme. Burde da fungere lidt bedre når han har smidt en 16-17.000 kr. efter den i sin tid....
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. november 2009 - 19:25 #1
Hvis der ikke var nogen windows vista ultimate cd med da han købte den, så må den være født med windows vista ultimate.
Installationsfilerne ligger på en skjult partition .
Du kan gendanne til fabriksindstillingerne.
Det gør du sålkedes:

Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Acer disk-to-disk recovery (D2D Recovery)skal være aktiveret i BIOS. (Indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled)
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
13. november 2009 - 22:21 #2
det lyder squ fornuftigt, det vil jeg lige prøve efter en film og lidt nachos =P Dejligt med nogle übernørder =)
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
16. november 2009 - 14:30 #3
Okay, så er jeg endelig tilbage, og har lidt tid til at skrive om mine erfaringer...

Jeg fandt ud af at få startet gendannelsesprogrammet og det gik da også fint, lige indtil jeg havde installeret det og skulle genstarte eller måske var det 2 gang jeg skulle genstarte, efter at have installeret det på ny, men der kom altså en blå skærm, nåede ikke at se hvad, men nu efter at have arbejdet mere på den, efter at have installeret windows ultimate på ny, så er det måske ikke ligeså tit at der kommer en blå skærm og den går død, men det er tæt på og det er alt muligt, der står den der igen med IRL_DRIVER_LESS_OR_MORE og alle mulige andre ting, altså, er der ikke bare en fejl i den gendannelsespartation eller er der en hardwarefejl!?

Jeg forsøgte mig med windows 7, som jeg har, men den meldte også en fejl, husker ikke lige hvad, jeg kunne også prøve med en vista home, men det virker bare så håbløst og det tager squ meget tid at køre alt det igennem...

Hvad syntes du/I?
Avatar billede onslows1 Nybegynder
28. november 2009 - 11:31 #4
Hej
Du var meget tæt på løsningen:
Min Løsning:
Nyinstaller windows 7, og Instaler herefter nu kun Vistas tuner og grafikdriver fra Acers hjemmmeside. ( de andre driver konflikter og du bruger dem aldrig). Bemærk under installation følgende option:
HUSK HUSK at vælge at formatere dit systemdrev(C) og farvel til Vista. Vælger du ikke at formattere dit system drev dukker dine beskrevne fejl op igen (indbygget Acer Recovery MBR Konflikt.)

Jeg har selv en Acer 9920g (2 år) og er træt af
D2d recovery gentagende fejl på master boot record (hvor du ikke kun skal ind i Bios men også selv pille i Master boot record for at finde det styresystem du har betalt for). Jeg har nu sagt farvel til Vistas uoverskuelighed, fejlmeddelelser, forfrysninger
og langsomhed.

Jeg Har nu købt og friskt installeret(ikke upgrade) Windows ultimate 7. Du vil opleve at din tv digitaltuner nu ikke kun viser mpg2 men også mpg4 på din computer. Flotte billeder fra DR HD. Jeg er nu meeget mere begejstret for min Acer idag end den dag jeg købte den for over 2 år siden. Eneste minus er at du selv skal tænde for netværkskortet foran på din computer hver gang du starter maskinen op for at gå på nettet.
Avatar billede onslows1 Nybegynder
28. november 2009 - 19:32 #5
Hej
Du var meget tæt på løsningen:
Min Løsning:
Nyinstaller windows 7, og Instaler herefter nu kun Vistas tuner og grafikdriver fra Acers hjemmmeside. ( de andre driver konflikter og du bruger dem aldrig). Bemærk under installation følgende option:
HUSK HUSK at vælge at formatere dit systemdrev(C) og farvel til Vista. Vælger du ikke at formattere dit system drev dukker dine beskrevne fejl op igen (indbygget Acer Recovery MBR Konflikt.)

Jeg har selv en Acer 9920g (2 år) og er træt af
D2d recovery gentagende fejl på master boot record (hvor du ikke kun skal ind i Bios men også selv pille i Master boot record for at finde det styresystem du har betalt for). Jeg har nu sagt farvel til Vistas uoverskuelighed, fejlmeddelelser, forfrysninger
og langsomhed.

Jeg Har nu købt og friskt installeret(ikke upgrade) Windows ultimate 7. Du vil opleve at din tv digitaltuner nu ikke kun viser mpg2 men også mpg4 på din computer. Flotte billeder fra DR HD. Jeg er nu meeget mere begejstret for min Acer idag end den dag jeg købte den for over 2 år siden. Eneste minus er at du selv skal tænde for netværkskortet foran på din computer hver gang du starter maskinen op for at gå på nettet.
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. december 2009 - 14:29 #6