Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 11:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vil i sammensætte en game pc?

Nu har jeg spurgt på et andet forum også.
Men vil gerne høre fra så mange sider som muligt.

Hvis jeg skal bygge en så billig PC som muligt.
FX. hvis i skulle lave en comptuer til en lille fætter, en lillebror eller en søn, der skal købe en for surt optjente lommepenge. Så vil man jo nok ikke lave en monster maskine men en der kan være med uden at koste alverden.
Kunsten er at der ikke er et budget. Men en mulighed for at skrive få en god menings udveksling om hvad man har behov for og ikke har behov for osv.

Den skal kunne spille de spil der er i dag COD MW2 ex.
Den skulle gern kunne have en fremtid.
Det vil sige at jeg gerne løbende skulle kunne skifte diverse ting i den.

Den behøver heller ikke at skulle lyde som en Diesel motor.
Så lidt lydløs må den også være.

Men det jeg søger er ikke en med et smart ydre.
Jeg køber et billigt kambinet, DVD-drev osv.
Vil bare gerne vide hvilke og hvormange RAM, Bundkort, Grafikkort, CPU, køler og styresystem.

Ved ikke rigtigt hvordan man fordeler point i sådan en "debat"
Men det kan vi altid finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 12:02 #1
Point ude 290,00

der er vist noget du har glemt
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 12:20 #2
Øhhhh hvad har det med mit spørgsmå at gøre???
mangler svar på et spørgsmål det andet var der ikke svar på så det her jeg selv lukket.
Avatar billede preppydude Nybegynder
13. november 2009 - 13:02 #3
Et gæt på kravene ville være følgende:
- Processor: Intel Quad Core
- Bundkort: Skal undersøges
- RAM: Minimum 3-4GB
- Styresystem: Windows 7, da det lyder som om det er DirectX spil du er ude efter. Vista er i hvert fald udelukket. ;)

Anyways, det vidste du nok godt selv i forvejen. Giv mig et prisniveau så prøver jeg at få en ven til at lave nogle forslag. Han er noget mere inde i det end jeg er, eftersom jeg er til Mac. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 13:10 #4
Hehe det er netop og det. Jeg har kigget meget på nettet under emnet game pc. og der er mange forskellige fra under 4 Kilo og op til 11 kilo. Jeg har ikke et en pris jeg vil give. Jeg ville bare vide hvor billigt folk kunne lave en ok maskine der kan overleve 1 år med evt nye spil og kan klare de spil vi har i dag.
Uden at det er der brugt i den er noget som andre bare vil smide i en skraldespand.

Har vista på min bærbar og er bestemt ikke tilfreds når det ang spil. Så håbede nogen ville sige win 7. Nogen siger at hvis den skal være billig skal man vælge AMD cpu. Men det ved jeg ikke. har altid været Intel mand. Problemet er bare at min viden er helt væk omkring de produkter der er i dag og hvad de er værd. Men som sagt har ikke et budget. Fordi det var ment som at nogen kunne skrive hvad de ville gøre og andre så kunne sige. Det synes de ikke og det og det vil være bedre til prisen eller at man kunne nøjes med det som er billigere. Bare for at se hvad forskellige folk synes. Lidt en udfordring. ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 13:12 #5
Hvad overvejet noget med omkrig 3 GHz, 4GB ram, men så ved jeg heller ikke mere. Og ved ikke om man kan nøjes med en mindre CPU eller om der er nogle 3 GHz eller derover til fornuftig pris af fornuftig kvalitet. Og det samme med RAM.. Så derfor kastede jeg det frit ud.
Avatar billede preppydude Nybegynder
13. november 2009 - 14:30 #6
Well, er penge ikke noget problem skal du se dig om efter en Mac Pro. Den er super nem at skifte dele i og fungerer godt. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 14:44 #7
Pengene er et problem... Det var ikke sådan ment. Men gider ikke at sætte en pris. For så laver folk en computer til den pris. Og det er ikke det jeg ber om. Jeg ber om at få lavet den billigeste Game PC som folk kan stå inden for og som kan klare sig uden at hakke i de spil der er nu. :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2009 - 14:53 #8
Så kan den være dyre og den kan være billigere end det jeg har af penge, hvilket langt fra er meget. Men vil have en maskine som eksperter vil kunne stå indefor hvis de skulle levere til en god ven eller familie.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2009 - 22:07 #9
Min. Intel E8400, men helst skal du vælge i5.
Min. Geforce GTS 250
Min. 3 Gb ram
Min. 500 Gb HDD

Det er hvad jeg ville sige man skal gå efter.
har selv et lign. setup og her kører de nyeste spil uden problemer i max. opløsning.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2009 - 00:30 #10
Hvad har du så af bundkort?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2009 - 16:47 #11
P5QL-SE - et meget skrabet bundkort med begrænsede muligheder.

I dit tilfælde ville jeg nok gå efter en dyrere model.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 18:23 #12
Tja... vil jo gerne have et der er store muligheder i. Hvis man ser frem i tiden altså.
Ville gerne bare kunne skifte dele ud hen afvejen, uden at skulle udskifte det hele.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2009 - 18:36 #13
Så skal du nok gå efter et bundkort der understøtter i5/i7 cpu.
LGA 775 type CPU kommer der nok ikke særligt mange flere af ...
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 00:25 #14
Det ser ud som om det er de eneste svar jeg får. Der var ikke meget go i eksperten og deres meninger :P

Du kan bare skrive et svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. november 2009 - 16:58 #15
:)
Avatar billede louis779 Nybegynder
21. juli 2010 - 23:54 #16
Min gamer pc:

Prossecor: AMD Athloton 2.60GHZ(har vist nok ikke stavet rigtig)
RAM: 4gb DDR3
Harddisk: 320 Seagate
DVD/CD brænder: Asus DRW24B1ST BLACK 24x SATA DVD
Grafikkort: NVIDIA Geforce 8800
Mainboard: Er Ikke helt sikker
Kølere: 2 kølere og 3 blæsere
Chassis: Et meget billigt et

Jeg samlede en masse brugte ting og satte dem sammen
og jeg fik en ganske lydløs gamer pc.
Det trækker det tungeste spil fx. World of warcaft trækker det som en drøm og det samme for CSS,L4D2,L4D og Assasins creed 1 og 2 helt perfekt(meget tunge spil).jeg har installert Ubuntu spom minder meget om mac men er helt gratis!Jeg samlede denne pc for utroligt nok 1999kr