Avatar billede thrill Nybegynder
15. juli 2001 - 11:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Scanner

Jeg er på udkig efter en ny scanner, har iforvejen en HP3300C, men synes ikke den lever op til mine forventninger, den er også meget langsom efter min opfattelse.

Hvad ville jeres bud være, og hvor meget skal man ofre for at få en fornuftig scanner ?
Avatar billede tunoxw Nybegynder
15. juli 2001 - 11:42 #1
en ordenlige scanner, omkring 1500-2000kr, så skulle du gerne få noget for pengene!!
Avatar billede thrill Nybegynder
15. juli 2001 - 11:50 #2
Det jeg især var ude efter at få et tip til, var hvilken model jeg skulle købe. Altså om der er en som er bedre end en anden i samme prisklasse.

Er der nogen hastighedsforskel på om man bruger en USB eller SCSI scanner ?
Avatar billede sting Nybegynder
15. juli 2001 - 12:04 #3
HP 5300 eller HP 5200
Avatar billede vesperillo Nybegynder
15. juli 2001 - 12:07 #4
hej du!
Jeg er bange for at kvaliteten er den samme i den prisklasse.
Hvis du vil blive ved HP skal du nok ofre en ca. 3000,-(fx. på ScanJet 6300C).
Eller snuppe en Agfa scanner, der faktisk virker ret godt! Fx. en SnapScan e40 (ca. 1300,-).
I begge tilfælde snakker vi mindst 1200x1200 dpi.
Agfas er faktisk højere :-)og virker vist lidt hurtigere(go figure..)
Jeg tror nu ikke der er den store hastighedsforskel mellem USB og SCSI.
Held og lykke!

Avatar billede thrill Nybegynder
15. juli 2001 - 12:21 #5
vesperillo,

1300 kr. lyder ikke af meget for en god scanner, jeg kan se at der er Agfa e40 og e42, der er kun ca. 30 kr. til forskel, og for dem får man 48 bit mod 42 bit, giver det en synlig forskel ?
Avatar billede vesperillo Nybegynder
15. juli 2001 - 20:11 #6
Hej du
Når farvedybden i forvejen er så høj, og begge har 1200x2400 dpi gør det ikke den store forskel. Dog kunne jeg forestille mig at skygger og mørke områder på billeder ville blive mere detaljeret med 48 bit. De er begge semi-professionele, og da prisen er så lav på e42 ville jeg helt sikkert vælge den.
Good luck :-)
Avatar billede thrill Nybegynder
15. juli 2001 - 23:11 #7
Takker, det bliver sgu´ nok en Agfa jeg snupper :-)
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 01:07 #8
Køb en HP..jeg har en HP5370C eller senere
og den virker godt. den må også være kommet ned i et fornuftigt prisleje nu , da den er ca 1 år gammel
http://www.hp.com/cposupport/scanners/support_doc/bps03772.html
Avatar billede thrill Nybegynder
17. juli 2001 - 01:36 #9
tumben> jeg kan se at den står til ca. 2 kilo, 1200x2400/42bit, men den køre over parralel kabel.. hmmm... er den ikke langsom som et ondt ord så ?

Der medfølger en \"Transparent Adapter\", hvad kan den bruges til ?
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 01:48 #10
den kan kører både usb eller paralel
Tranperantadapteren bruges til at scanne negativer og andet \"gennemsigtigt\"...programmerne der følger med er også gode ... OCR tekstgenkendelse virker ok og genkender flere sprog...OG det virker i  win 2000
Der følger sådan nogle negativ\"lommer\" med også...tænder selv og alt det der...hvad skal jeg sige...jeg syntes ihverttilfælde at HP er godt ..også pga ders web/support/driverupdate
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 01:50 #11
iøvrigt er der ingen forskel om det er usb elle paralell du vælger mht hastigheden...men det er godt at have begge muligheder...hvis man nu får noget andet grej...så kan man skifte frem og tilbage...istedet for at være \"låst\" til en mulighed
Avatar billede thrill Nybegynder
17. juli 2001 - 01:55 #12
Det lyder jo kanon, men jeg troede at der var en hastighedsforskel på om man kørte igennem parallel-kabel eller USB !
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 01:57 #13
Jeg kan ihverttilfælde ikke få øje på den
Avatar billede thrill Nybegynder
17. juli 2001 - 02:01 #14
Det synes jeg bare lyder lidt underligt, USB kan jo overføre op til 10 eller 12mbit/s mener jeg, parallel kablet kommer jo slet derop omkring, er det ikke kun 9600Kb/s ?
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 02:05 #15
jeg ved det faktisk ikke..men jeg har haft den tilsluttet til begge dele men kunne ikke mærke nogen forskel
paralellforbindelsen er en pass-trough forbindelse dvs PC------scanner-----printer...så du skal ikke have flere porte
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 02:11 #16
prøvede lige ...1 farvebillede 10 x15 næsthøjeste kvali  ...save as jpeg fra EFTER opvarmet lampe til færdig scan 10 sekunder ...er det godt nok
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 02:14 #17
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2001 - 02:25 #18
Godnat
Avatar billede tumben Novice
24. juli 2001 - 23:26 #19
hva... er du gået død ??
Avatar billede tumben Novice
29. juli 2001 - 23:12 #20
hva... er du gået STENdød ??
Avatar billede thrill Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:36 #21
.