Avatar billede futlas Nybegynder
12. november 2009 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vista VS 7

Jeg har fået tilbud om upgrade til 7 fra Vista, vil det øge computerens ydeevne ell forbliver det dèt samme, er der nogle gode råd i den forbindelse jeg bør være oppærksom på...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2009 - 20:43 #1
du vil helt klart opdatere. Vista er noget lort, og w7 er den version, som burde have været der fra start - det går ikke ned, og email er fjernet helt i w7, da det ikke virkede i vista.
Start i vista med at hente Thunderbird email (gratis), og derefter opgradere til w7 - så har du en email, der virker.

Ydeevnen er stort set den samme - der, hvor der er optimeret i koden bruger m$ så bare mere tid på gejl (det kan slås fra, men så ligner w7 bare xp'en)

Du kan - hvis du er frisk på det - starte med en virtuel maskine (se sun's virtualbox) med fx ubuntu-linux - alt andet lige, så er det gratis, og hvis det kan opfylde dine behov...
Avatar billede futlas Nybegynder
12. november 2009 - 20:52 #2
Mht mail så benytter jeg Gmail så lider jeg ikke...

Det er en bærbar Thosiba jeg har med Vista i og de har tilbudet en upgrade til den for 250,- og det har jeg taget imod så det med Linux er ikke lige akktuelt for mig..
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2009 - 21:23 #3
Jeg har fået fat i en Windows 7 Pro x64 via MSDNAA. Og jeg må sige den er bedre end Vista. Den starter hurtigere på min bærbar, og generalt virker den mere flyende end Vista.

Jeg lavede en clean install, for at undgå nogle problemer med andre programmer/driver, som kan forekomme ved en upgrade. Og det har jeg ikke fortrut.

Jeg vil helt sikkert anbefalde at få fat i Windows 7. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2009 - 22:05 #4
Ydeevnen er stort set den samme

windows 7 er noget mere stabil og hurtigere end Vista.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2009 - 22:16 #5
? hastighed i hvad?
den starter hurtigere - men er dagens produktion afhængig af 2-3 starter, hvor der spares 10-20 sek pr gang?
Eller er der nogen test, der viser, at fx word reagerer hurtigere på tast-anslag, så vi kan spare i arbejdstid.
Jeg tror ikke, at brugere oplever en hurtigere maskine - og har ikke set tal på, at word/excel/downloads eller hvad man nu laver på en arbejdsdag er hurtigere. Vil jeg se film, så foretrækker jeg samme hastighed som tidligere - og ikke noget med bevægelser som i de gamle stumfilm.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. november 2009 - 08:23 #6
Hvad med at computeren performer bedre med flere programmer åbne, at programmer generelt åbner hurtigere osv? Bedre håndtering af skrivning og læsning til og fra harddisk?

Hvis du ikke kan mærke forskel i performance er det fordi du ikke bruger din computer nok til at opdage det. Windows 7 performer langt bedre i alt end Vista gjorde, og så bruger systemet ikke flere ressourcer end XP.
Avatar billede futlas Nybegynder
19. februar 2012 - 18:43 #7
Tog imod tilbud og fortrød...