Avatar billede ng-km Nybegynder
12. november 2009 - 18:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Drevtilslutning automatisk

Jeg har en D-Link DIR685 trådløs router med harddisk.

Alt fungerer stort set fint bortset fra at jeg ikke kan få min computer til at tilslutte drevet automatisk når jeg starter op. Jeg skal taste password ind første gang jeg skal bruge drevet, og så kører det hele fint herefter.

jeg har prøvet de muligheder jeg kender til og derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp, så jeg får drevet tilsluttet automatisk hver gang.
Avatar billede ng-km Nybegynder
15. november 2009 - 11:43 #1
Fik selv løst det ved at lave en .bat fil der kører "net use" kommandoen i startmappen
Avatar billede steelman Novice
17. november 2009 - 14:30 #2
Hej,
Vil du ikke lige dele hvordan det lykkedes for dig? Jeg har nemlig samme problem med min NAS....
Avatar billede ng-km Nybegynder
17. november 2009 - 20:10 #3
Indsæt følgende linie i et nyt Notesblok dokument. (Det SKAL være Notesblok)

net use w: \\NAS-IPadresse\resource_på_din_NAS ditPassword /user:ditBrugernavn

net use  = kommandoen
W: = drevbogstav
\\NAS-IPadresse = f.eks 192.168.0.12 (find tildelt IP i din NAS)
\resource_på_din_NAS = den mappe du har adgang til
ditPassword = gæt en gang
ditBrugernavn = det brugernavn du er oprettet med på din NAS

Det kunne se således ud

net use w: \\192.168.0.12\km nk15345 /user:km

Gem dokumentet som en .bat fil IKKE en txt
Opret en genvej til filen på dit skrivebord
Træk genvejen ind i mappen Start under Programmer

Prøv at genstarte PC'en

Håber det var klart og forståeligt og at det virker.
Avatar billede steelman Novice
18. november 2009 - 14:25 #4
Super - det virker på min winxp. Men ikke på min vista :-(
Avatar billede ng-km Nybegynder
18. november 2009 - 17:47 #5
Jeg kører også både XP og Vista og det virker på begge maskiner.

Hvis du kører trådløst kan det være at batfilen bliver afviklet før der når at blive forbindelse til netværket, og så virker det ikke. Prøv evt at kable din forbindelse og se om det kunne være det. Du kan også prøve at dobbeltklikke på batfilen for at se om den overhovedet virker.

Uanset hvad, så tror jeg ikke jeg kan løse problemet, men så er du måske et skridt nærmere.
Avatar billede steelman Novice
26. november 2009 - 10:59 #6
Underligt... der er ingen problemer på min winxp maskine, men min vista vil ikke forbinde selvom bat-filen næsten er skrevet på samme måde. Selv hvis jeg afvikler batfilen manuelt efter opstart. Bare lige et hurtigt spørgsmål: hvilken udgave af vista har du?
Avatar billede ng-km Nybegynder
26. november 2009 - 15:58 #7
Jeg har Vista Ultimate 64bit på en i7 maskine.
Avatar billede steelman Novice
26. november 2009 - 16:04 #8
Det kan måske være forskellen... jeg har Home udgaven.
Men tak for hjælpen uanset ;-)