Avatar billede andreas88 Nybegynder
12. november 2009 - 13:46 Der er 5 kommentarer

Vista taber forbindelsen konstant

Hej Eksperten!

Jeg har købt mig en MSI X320 netbook, som kører Vista Home Premium.
Jeg har samtidigt en stationær pc med Windows 7.
Jeg har internet hos Fullrate og har ALDRIG haft problemer med opkoblingen på hverken Windows XP eller Windows 7.

Problemet opstår på Vista maskinen(..og jeg skyder selv skylden på Vista som værende problemets kerne!)

Når jeg sætter mit netkabel i Vista maskinen er det meget tilfældigt om den 1) Finder vej til internettet 2) Finder vej, men mister forbindelsen igen i perioder kontinuerligt så længe den er tændt.

Jeg søger altså en løsning, således at jeg fortsat kan gøre Vista på maskinen, men at forbindelsen til internettet er konstant, ligesom på min stationære maskine.

Jeg ved ikke lige hvilke informationer der kan være relevante, så spørg endelig!

På forhånd tak!
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. november 2009 - 14:04 #1
Har du opdateret til sidste nye drivere til dit kort?
kan findes her

http://eu.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=135&prod_no=1780
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2009 - 16:21 #2
Kør en diagnose af forbindelsen inde fra Vista, og vil den resette netkortet, lader du den bare gøre dette.
Avatar billede andreas88 Nybegynder
12. november 2009 - 23:14 #3
Jeg har både opdateret drivere og kørt diagnose, uden held på sigt.
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. november 2009 - 23:21 #4
Check at ledningen ikke sidder løst i siden på den bærbare når det er monteret

Check at der ikke er fejl i stikket (bukkede ben) i stikket på den bærbare

Det kan sagtens være et hardware problem, så jeg ville kontakte stedet du har købt den, for den må stadig være under garanti

alternativt, så kan du bruge 250,- kr på at købe et USB netkort, for at se om det virker
Avatar billede andreas88 Nybegynder
12. november 2009 - 23:28 #5
Tak for svaret. Får jeg det til at virke på baggrund af din besvarelse, skal jeg nok kvittere med point :-)