Avatar billede batzmand Nybegynder
11. november 2009 - 20:29 Der er 5 kommentarer

Forbindelse til virtual server

Jeg prøver at skaffe mig adgang fra et program til serverens database på en virtual server. Lige meget hvad jeg prøver finder den ikke databasen på serveren. Den generelle forbindelse virker fint, så der er muligvis en eller anden indstilling på server siden der mangler.

BM
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. november 2009 - 11:15 #1
Hvilket program prøver du at få adgang fra?
Avatar billede batzmand Nybegynder
12. november 2009 - 11:22 #2
Jamen programmet er en windows applikation som er lavet i c#.. Så kører der en WCF service over til serveren, hvor serveren er en consol app som også er i c#..
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. november 2009 - 12:43 #3
Okay.. så dvs. at du skal have forbindelse fra et program på serveren til databasen som ligger på en virtuel server?

Det har således intet at gøre med din windows applikation?
Avatar billede batzmand Nybegynder
12. november 2009 - 13:52 #4
Min windows app kalder nogle WCF service over til serveren, hvor der så kører et program som kalder til databasen. Så på den måde har applikationen ikke rigtig noget at gøre med databasen.. Prøver jeg i min egen MS SQL 2005 at få direkt kontakt til databasen på serveren lykkes det heller ikke.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. november 2009 - 19:09 #5
Det sidste kunne jeg godt forestille mig, men har du mulighed for at gå ud på serveren og bruge et management studio der?