Avatar billede jonas-dk Nybegynder
11. november 2009 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pris forskellen på HDMi kabler er stor, men kan forskellen også ses på skærmen?

Ja overskriften siger rimelig meget om mit spørgsmål. Jeg købte sammen med min PS3 i tidernes morgens et HDMI kabel til 100kr. i Elgiganten, men jeg kan i dag se at der findes ufattelig mange HDMI kabler, og pris forskellen på dem er faktisk meget stor. Så er mit spørgsmål bare om den store forskel også kan ses på ens billedkvalitet, her tænker jeg specielt på spil og blueray.
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 16:19 #1
Der kan være lidt, men læste en test, og der var konklutionen at de dyre kabler mest er til lir.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1
Avatar billede jonas-dk Nybegynder
11. november 2009 - 16:30 #2
Når jeg spiller på min ps3, nu siger vi Fifa 10 f.eks, så synes jeg at spillerne på banen er en smule pixilerede rundt i kanten, er det noget et HDMI kabel kan rette lidt op på eller er det mit tv som fejler noget? Hvilken det ikke burde være, har et Philips
42PFL5604H
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 16:39 #3
Hmm, hvor tæt sidder du på din skærm? En 42" skal du vel 4-5 meter væk fra.

Et nyt kabel eller TV kan ikke gøre det bedre.
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 16:40 #4
Hvis du havde læst testen, ville du vide det er små extremer der skiller kablerne, og i extrem e opløsninger.
Avatar billede jonas-dk Nybegynder
11. november 2009 - 16:51 #5
Har også tit tænkt at det var fordi jeg var for tæt på mit tv, Jeg har lige målt og der er ca. 170-190cm fra skærmen til mit fjæs så det er nok der fejlen ligger :)
Avatar billede justrace Novice
11. november 2009 - 16:58 #6
Nu spiller jeg ikke bold på min PS3, men har en Sonu KDL32V2500 dedikeret til den og min XBOX, og der sidder jeg også tæt på, og kan sagtens se forskel når jeg kommer lidt væk.

Men der er også forskel på hvilken opløsning spillene er lavet i.
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
07. juli 2012 - 13:51 #7
Der er absolut ingen forskel på dyre og billige kabler, i forhold til at leverer kvalitet. Det er et digitalt signal som overføres, så enten bliver det overført, ellers gør det ikke :-) Det er kun hvis du sender høje opløsninger over mange meter, at der kan begynde at komme fejl med de billige kabler.

Læs mere: http://kabelguide.dk/er-der-forskel-pa-de-dyre-og-billige-hdmi-kabler/