Avatar billede noizphunk Nybegynder
11. november 2009 - 03:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan min computer klare et PCI-E 2.0 grafikkort?

Hejsa

Jeg er i tvivl om min computer kan køre et PCI-E 2.0 grafikkort optimalt, eftersom mit nuværende kort er et GeForce 8500GT som er et PCI-E x16 som var i computeren fra start af.

Jeg har kigget på det her kort: http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Overview.aspx?ProductID=3060 og undrer mig om det ville køre i min computer, fordi jeg har læst at det ikke er sikkert at 2.0 kort virker på de ældre maskiner. Min computer er over 1 år gammel nu og derfor er jeg i tvivl.

Min computer specifikationer er:

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
Acer F690GVM Motherboard
3GB DDR2 RAM
500 GB HDD
GeForce 8500GT 256MB DDR2 RAM

Jeg kan finde mere info frem med CPU-Z hvis det er nødvendigt.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede noizphunk Nybegynder
11. november 2009 - 15:00 #1
Bump
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 15:05 #2
bump???

ja gerne info fra cpu-z ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 15:11 #3
Fandt info...

Du vil ikke kunne udnytte kortet optimalt, da det nye kort er 2.0 og bundkort understøtter kun 1.0.

Men det vil fungere, hvis de andre krav også er tilstede.
(Strøm, plads nok m.m.)
Avatar billede noizphunk Nybegynder
11. november 2009 - 15:18 #4
Okay dvs. jeg skal ud og finde mig et PCI-Express x16 hvis jeg skal kunne udnytte det optimalt går jeg ud fra. Tak for dit svar, jeg lukker tråden.
Avatar billede noizphunk Nybegynder
11. november 2009 - 15:22 #5
Jeg kan ikke acceptere dit svar, eftersom det ikke er markeret som "svar" tror jeg..
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 15:25 #6
Det kan du nu :)