Avatar billede webbie Nybegynder
15. juli 2001 - 04:55 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hjælp til FTP SERVER

Jeg står og skal til at lave en ftp server på min pc.
Ftp\'en skal køre i Windows 2000 Pro DK.

Jeg har en ADSL 1024/256 forbindelse, ved Cybercity.
Jeg har dermed en router (Cisco 677), sat til en hub, hvor min værelsekammerat og hans to pc\'er også er koblet på - så han også kan komme på nettet!

Alle pc\'er har en fast intern IP (10.0.0.2 - 10.0.0.4), routeren køre jo på ip 10.0.0.1.

Puha - det var så det første...

Nu kommer det jeg skal bruge hjælp til.
Først vil jeg gerne vide hvilken ftp\'server i vil anbefale - det behøves ikke være gratis ftp-server programmer, men de er hjertelig velkomne :)

Dernæst skal jeg vide, hvordan jeg finder ud af, hvilken ip jeg har ud af til - er der et program der kan fortælle mig det eller måske en hjemmeside?

Jeg håber der er nogle der mod på at hjælpe mig med dette - jeg skal lige sige, at jeg har ZoneAlarm FireWall kørende - hvis det har nogen betydning!!! :)

På Forhånd Tak For Hjælpen :)

WeBBie :)
Avatar billede naesager Nybegynder
15. juli 2001 - 06:07 #1
Heysa  tag en serv-u den er fin nok til dit ikke proffe brug,

Nå den er smidt på skal du logge på routeren og ændre din nat entry.

således

gå i telnet log på 10,0,0,1  så spørger den om pass, det er dit cc pass du skal bruge, så skriver du enable så spørger den igen om pass

så nu er du inde  så skriver du

set nat entry add 10.0.0.2 21 tcp

og skriver

write

og reboot....

så nu skal routeren starte så forwarder den alt trafik på routerip\'et med port 21 til maskinen med det interne netværks ip 10.0.0.2

NEMT
prøv

Avatar billede webbie Nybegynder
15. juli 2001 - 06:16 #2
OK naesager - det må jeg sige - tusind tak for den hjælp -
jeg havde ikke troet jeg skulle ændre noget i routeren - det var rart.

Men hvordan finder jeg ud af hvilken ip jeg har, så jeg kan koble mig på ftp\'en ude fra - det er jo ligesom det der er meningen!! :)

WeBBie
Avatar billede webbie Nybegynder
15. juli 2001 - 07:31 #3
Selvom det er et rigtig godt svar fra naesager - så vil jeg jo gerne høre fleres forslag til FTP server programmer - eller deres mening om Serv-U!!! Alt er velkommen! :)
Avatar billede boxe Nybegynder
15. juli 2001 - 08:50 #4
Gå ind på www.myip.dk Her skulle din IP gerne stå

Boxe :o)
Avatar billede webbie Nybegynder
15. juli 2001 - 09:57 #5
Tak boxe - men naesager havde allerede givet mig den gennem icq!! :)

Tak alligevel! Tanken der tæller! :)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 13:32 #6
Du kan hente Server U med vejledning på min ftp.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 13:34 #7
Hvis du kan hente fra ftp server med din nuværnede opsætning, så kan der også hentes fra dig, så gør nu ikke det hele mere kompliceret en højst nødvendigt. ;o) Det er efterhånden min erfaring. Nix pille det er det bedste. Alle roter er  normalt åben på de mest brugte porte.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. juli 2001 - 13:35 #8
>>hvis du vil have en gratis følger der en med win2k. >>bare installer IIs fra installationscd\'en.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 14:21 #9
Ja men den er ikke så avanceret somserver U- eller f.eks. Cerberus, som også er feeware. Under windows 2000 ftp kan du ikke både kører åben ftp og ftp med bruger. Så skal du bruge 2 ip adresser. Dette kan du med de ander ftp servere. Endvider for du heller ikke blandet dine ftp klienter ind under dit windows 2000 bruger.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 14:21 #10
Avatar billede webbie Nybegynder
15. juli 2001 - 23:12 #11
kharder >> Min router var faktisk ikke åben for det - eller da vi jo sidder flere på samme netværk, så skulle jeg fortælle, at det var min pc den skulle henvise til - det virker i hvert fald!

Nu har jeg så lige installeret win2000 igen og har af en kammerat fået opfordret G6 FTP server (Nuværende BulletProff FTP Server), hvad er jeres mening om den - jeg har lige prøvet at sætte den op, før jeg genínstallerede windows - og jeg fik det til at virke - men er der nogle ting der taler for serv-u frem for G6 FTP??
Avatar billede webbie Nybegynder
16. juli 2001 - 21:49 #12
Nå men jeg har fået den support jeg havde brug for på dette område - både over denne men også over icq med naesager - TAK FOR DET NAESAGER.

Jeg må jo fordele pointene - flest til naesager - det er kun fair.... :)
Tak for hjælpen - brugte Gene6 ftp server.! :)
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 02:20 #13
Hvordan kan du så downloade fra ftp? ( normal samme port?)