Avatar billede mikester Nybegynder
10. november 2009 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man sætte outlook op til IKKE at downloade mails?

Har 2 PC'ere og TDC mail. Den ene kører med Outlook (bærbar), og det virker fint.
kan man ikke installere ex. Thunderbird eller Outlook på den anden også (stationær). Så når man tjekker mail på den stationære, be' den om IKKE at hente mailen
- altså så mailen stadig er tilgængelig fra den bærbare?

Nu er jeg nødt til at logge ind på mail.dk for at tjekke mail fra den stationære
Avatar billede vejmand Juniormester
10. november 2009 - 12:34 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
10. november 2009 - 12:35 #2
Sakset fra linket:

1. Åben Microsoft Outlook på din PC
2. Klik på Funktioner -> Kontoindstillinger
3. Vælg din e-mail under fanebladet "E-mail" og klik "Rediger ..."
4. Tryk "Flere indstillinger" nederst til højre
5. Vælg fanebladet "Avanceret"
6. Nederst under "Levering" sætter du et flueben i "Gem en kopi af meddelelserne på serveren"
7. Klik OK og gem oplysningerne
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
10. november 2009 - 13:14 #3
Du kan også sætte connection op på begge PC'ere så de kører IMAP4 istedet for POP3, så synkroniserer den mailseene.
Så hvis du læser en mail på din bærbare og sletter den, bliver den også slettet fra stationær og webmail.

Se opsætningshjælp på TDC's hjemmeside.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2009 - 14:01 #4
Brug Outlook Express og en regel om ikke at hente mails til xxx.

Det virker.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. november 2009 - 14:05 #5
john_stigers >> Det er hvis man har 2 mail adresser, og ikke vil hente fra den ene adresse.
Det er ikke tilfældet her.  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2009 - 14:47 #6
aha :)
Avatar billede mikester Nybegynder
10. november 2009 - 14:58 #7
Har gjort som vejmand skrev - dog bare installeret Thunderbird på den stationære og lavet de indstillinger der blev skrevet. - det virker ;)