Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. november 2009 - 10:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AMD og INTEL processorer listet efter ydelse

Hej
Da jeg skal ud og investere i en bærbar pc, kunne jeg godt tænke mig at se en liste over AMD og INTEL processorer listet efter ydelse, da det er den sværeste komponent at vælge bærbar efter syntes jeg :-)

Kunne godt tænke mig det samme med grafik kort, med de mest anvendte i bærbare pcer...skal nok helst være et grafik kort med forholdsvis meget dedikeret ram..

Vi snakker komponenter til en pc i prisklassen 6000-8500 kr..

Jeg har lagt mig rimelig fast på en
HD på 500 GB    og en
Hukommelse på 4 GB DDR2 RAM (eller måske DDR3 RAM)    samt
Skærm på 17,3"  eller    18,4 "

og kigger lidt efter HP , ACER, Fujitsu  iøjeblikket..

Håber der er nogen der kan være behjælpelige :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2009 - 10:33 #1
Det burde være den letteste komponent at vælge. AMD er lysår efter i udviklingen, i forhold til intel, når det gælder mobile processorer.
Avatar billede hvilsom Nybegynder
10. november 2009 - 21:45 #2
Hey,
Tjek tomshardware.co.uk og søg efter "hierarchy chart" og find et CPU hierarchy chart  - der er de alle listet op.
Ellers har tomshw masser og masser af gode tests.

/A
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. november 2009 - 23:31 #3
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2009 - 11:39 #4
Response???
Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. november 2009 - 22:08 #5
jamen det ser fint ud,spekulerer dog på hvordan de test er lavet på feks : http://www.cpubenchmark.net/
Avatar billede ra__mus Nybegynder
12. november 2009 - 22:10 #6
denne :

http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

det er da ikke til bærbare pcer, der står noget med desktop..?
Avatar billede ra__mus Nybegynder
16. november 2009 - 16:07 #7
hvilsom

"Tjek tomshardware.co.uk og søg efter "hierarchy chart" og find et CPU hierarchy chart  - der er de alle listet op.
Ellers har tomshw masser og masser af gode tests."

kan nu ikke lige få nogle lister frem derinde ??