Avatar billede anjensen1 Novice
15. juli 2001 - 01:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søgning i word2000

Hejsa
point til den der kan sige hvordan jeg undgår denne iriterende ting:
Jeg klippe og indsætter meget i et stort word2000dk dok. jeg skal søge efter indsættelsessteder (§) og ønsker ALTID at søge FREMAD -Uden videre skifter word til \'TILBAGE\' (og jeg indsætter forkert).
Hvorfor sker disse \'skift\' i søgeretning?
Kan jeg undgå det?

mvh
Avatar billede zycho Nybegynder
15. juli 2001 - 01:33 #1
De sker vel fordi hvis du først har søgt frem og den fandt det du skulle bruge, men at du så senere skal søge efter noget andet igen kan det jo være at det ligger tilbage. Derfor vel :)

Tror ikke du kan undgå det. DU må bare søge begge veje når du søger. Ellers så placer din musemarkør lige i starten af dokumentet og så kan du søge \"frem\". Så er du sikker på at det kun kan findes længere fremme og ikke tilbage
Avatar billede anjensen1 Novice
15. juli 2001 - 12:31 #2
Hej Z -nej jeg søger altid fra toppen af dok Altid! Det er dét der er hele humlen! Søger 1. forekomst altid.
Starter også altid med at indstille søgeretning til \'fremad\' -Word skifter den og på helt tilfældige tidspunkter.
Ikke derfor -andre?
Avatar billede ed Nybegynder
16. juli 2001 - 10:02 #3
Jeg kan også kun anbefale at starte fra toppen, men derudover kan du, i nederste højre hjørne hvor du har en globus mellem to sæt dobbelt pile, styre din søgning lidt mere.

Hvis du trykker på globen får du 12 muligheder frem, deriblandt søgekikkerten. Du kan nu indtaste din søg - erstat streng, tryk annuller, og ved at blot trykke på dobbeltpil ned ude ved globen kan du være sikker på, at du får den næste og ikke den forrige ... håber det giver mening!

\"ed
Avatar billede anjensen1 Novice
17. juli 2001 - 11:13 #4
hej ed
Nej det hjælper ikke. der er jo blot muligheder for at sæge bogmærker sidste rettede osv.
Jeg åbner altid søg med tastaturgenvejen og undgår generelt at bruge musen hvis det er muligt. Det konkrete problem: Søgeretning skifter uden videre! Det er dét og kun dét der er problemet
Ellers tak :)
a.
Avatar billede anjensen1 Novice
31. juli 2001 - 18:09 #5
Det er der ingen der kan kan svare på...