Avatar billede ejsejs Nybegynder
09. november 2009 - 23:04 Der er 3 kommentarer

Blokere for datatransport på Iphone

Hej
Min søn har købt en Iphone, men Telenor har store problemer med deres kundesystem, så han abonnement er ikke oprettet nu en måned efter, så han kører på sit gamle Selvhenter abonnement.
Et eller andet program kalder op til internettet via dataabonnement ca. 5 gange om dagen og henter et eller andet og det koster kassen.
Kender nogen hvordan man slår muligheden for datatransmission fra på en Iphone, men sådan at den stadig kan ringe og sende og modtage SMS.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. november 2009 - 13:46 #1
Ved Telenor ikke det?
Avatar billede ejsejs Nybegynder
13. november 2009 - 18:45 #2
Hej
Ja og nej.
De svarer at man skal slå 3G fra, men de ved ikke om det blot er 3G nettet man slår fra eller det er muligheden for at gå på nettet. Eneste andet alternativ er at slette internetadgangspunktet, og det var jo ligesom ikke lige det der var meningen, for knægten skal ikke til at oprette et adgangspunkt, hver gang han aktivt vil på nettet.

Men jeg kan se i andre grupper at mange andre har samme frustration, så det er nok ikke muligt at slå det fra på en nem måde.

Sikke en forretning for telefonselskaberne. Godt gået.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2009 - 22:32 #3
Ja det var jo ligesom ikke et svar du kunne bruge til ret meget :(
Eftersom det vel er Telenor der kobles op til, de kunne se i deres system præcis HVAD der kobles op til - gå dem på klingen, og gør opmærksom på at du/i ikke vil betale for data i ikke selv henter. Sig også at samtalen ikke er slut før du har et brugbart svar ...

Husk at være høflig, det kommer man længst med.