Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
09. november 2009 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Upload af flere filer på en gang med PHP

Hej,

Jeg har en webside, hvor jeg har lavet en upload-funktion gennem PHP, hvor det er muligt at ligge en fil op ad gangen. Jeg vil i midlertid gerne have en lidt mere avanceret funktion, hvor det er muligt at ligge flere filer op ad gangen.

Jeg har forestiller mig noget ala den funktion Facebook har til upload af billeder. Udover at kunne uploade flere filer ad gangen, så skal funktionen også kunne indsætte information om filerne i en MySQL-database.

Er der nogen, der kender til nogle allerede udviklede systemer? Eller eventuelt til, hvordan skulle kan laves?
Avatar billede public2 Nybegynder
09. november 2009 - 13:38 #1
Dette script var et jeg engang fandt og som jeg har brugt til det jeg tror du søger efter. Lige nu er den godt nok kun lavet til at uploade filer (som er billeder), men det er ikke så svært at udvide den til også indsætte informationer / kommentar til hver fil også. Den benytter ikke en database lige nu, men det er jo bare at modificere scriptet til at tage indholdet af kommentar felterne og sætte dem ind i en database, evt. sammen med navn og sti på filen.

Du kan downloade grundskabelonen her:
http://www.box.net/shared/o9pk8hm4qt

Den mangler som sagt noget arbejde for at åbne det du ønsker, men det er måske en start og du kan bruge det du vil fra den :-)

Held og lykke

Mvh
Public
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
09. november 2009 - 17:00 #2
Public2> Det er lidt i den stil, men havde mere forestillet mig et script, hvor brugeren kunne vælge flere filer fra en mappe - altså med kun én browse-knap.
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2009 - 17:44 #3
Så skal du have gang i noget klientside (java eller måske flash?)
Du kan ikke lave det via rent HTML hvis brugerne skal kunne oploade f.eks. en hel mappe ad gangen.
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
09. november 2009 - 17:51 #4
Repox> Ja, tænkte også i de baner. Har du nogen erfaring med, om der findes sådanne flash applikationer, som kan erhverves for en lille sum penge - eller måske til fri afbenyttelse?
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2009 - 17:56 #5
Tag et kig på http://swfupload.org/ - den er endda gratis.
Avatar billede public2 Nybegynder
09. november 2009 - 20:25 #6
Er ked af at jeg misforstod dig, nej PHP og multiple filer er måske ikke den rigtige fremgangsmåde, men hvis du er interesseret i en Java Applets, så er der en god en her:

http://www.javapowupload.com/

Se evt. video demostration af hvordan det virker, lidt á la facebook.

Du kan downloade den her:
http://www.javapowupload.com/Download-File-Uploader.aspx
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
11. november 2009 - 16:58 #7
repox> Det lige præcis det jeg var ude efter, tak! Laver du et svar?
Avatar billede repox Seniormester
11. november 2009 - 17:26 #8
Det fik du her