Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved remote desktop opkobling

Hej.

Når min kollega vil koble sig op på en server via remote desktop, får han en fejl der siger "The remote session was disconnected because there are no Terminal Server License Servers available to provide a license. Please contact the server administrator". Det er kun denne ene server, han får fejlen ved, alle andre virker det fint med. Når jeg kobler mig op til serveren fra min PC, så får jeg ingen fejl, men hvis jeg fra min bruger gør det fra en anden PC, får jeg samme fejl.

Ved i hvorfor og hvad løsningen evt. er?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 11:17 #1
Tjek hvor mange samtidige connections der er på den pågældende server. Du har som udgangspunkt to samtidige connections til en server med standard licensen.

Gå evt. ind og sørg for at idle connections bliver disconnected efter fx. 15 minutter, så i undgår at en bruger optager én forbindelse hele tiden uden reelt at benytte den.
Avatar billede arnholst Nybegynder
09. november 2009 - 11:32 #2
kunne se ud som om i har enablet terminal services på maskinen, men ikke lagt nogle licenser på, og du har fået en af de to der er der som default.

Hvis den skal bruges som Terminal Server, så skal i have en licensing server på, som kan styre licenserne. Hvis den ikke skal være Terminal server, så afinstaller Terminal service servicen, så har du den almindelige admin remote desktop.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 11:11 #3
Grunden til at det ikke virkede, var at der var installeret Terminal Server Licensing på serveren.

Da jeg fjernede det og genstartede serveren, virkede alt igen.

Arhnholst, du ramte tættest på, så smid lige et svar, så kommer der guld.
Avatar billede arnholst Nybegynder
03. december 2009 - 11:48 #4
Glædelig jul (c;