Avatar billede viljamur Nybegynder
09. november 2009 - 01:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tysk ord

Hvordan siger man "selvbekræftigelsessøgende" på tysk ?
Avatar billede Frederik Nybegynder
09. november 2009 - 08:54 #1
Nu er jeg ikke en ørn til tysk, men noget i stil med:

Selbstbestätigungssuchend

- Frederik
Avatar billede Frederik Nybegynder
09. november 2009 - 08:58 #2
eller Selbstbestätigungsanforderung
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 09:28 #3
Selvbekræftigelsessøgende, det må være en der søger bekræftigelse hos sig selv (hvad der lyder skizofrent).

Er du sikker på, at du ikke mener bekræftigelsessøgende - altså en der søger bekræftelse hos andre?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
09. november 2009 - 18:45 #4
auch eine Bestätigungs forhold til google translate
Avatar billede viljamur Nybegynder
12. november 2009 - 23:48 #5
Vandreren:  Med det jeg lægger i orderne, er en selvbekræftigelsessøgende person en, der søger bekræftigelse af sig selv. Det kan personen både gøre ved at fremhæve  andres postive udtalelser om sig, og ved selv at komme med vurderinger af sin egen fortræffelighed.

Jeg kan ikke erindre, at jeg har hørt bekræftigelsessøgende i andre sammenhænge. Jeg ved ikke, om der er grund til at skelne mellem bekræftigelsessøgende og selvbekræftigelsessøgende. Hmmmmmm, ud fra en fonetisk betragtning skulle man måske bare sige bekræftigelsessøgende i alle sammenhænge.