Avatar billede minibasse Nybegynder
08. november 2009 - 17:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kortsluttet antenne???

Hej  :-)

Jeg har netop købt en Strong 5200 digital tuner til mit gamle billedrørs-tv i soveværelset.
Problemet er bare, at den ikke vil virke med skriver: "Advarsel! Antennekable er kortsluttet. Tjek dine antenneforbindelser.."

Der var ingen problemer med det gamle analoge signal og intet er ændret ved antennen, så jeg forstår ikke helt, hvorfor den er "kortsluttet" og hvad det i det hele taget vil sige?

Er der evt. nogen, der har haft samme problem og/eller ved hvad man kan gøre for at løse problemt?

PS. Jeg har naturligvis samlet det hele rigtigt og sat stik i de rigtige indgange, som der står i manualen  :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2009 - 18:33 #1
Der er jo 2 leder i et antennekabel og hvis boksen kan måle en lav modstand er noget kortsluttet, tjek dine stik og se om der ikke er noget "spagetti". Men som jeg har hørt i nyhederne kan det også være at du skal have skiftet din antenneforstærker der sider i nærheden af antennen.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 18:39 #2
Nu kender jeg ikke Strong 5200, men f.eks på Philips DTR200 kan man slå "Aktiv antenne til/fra"
Det er en menu for Aktiv Antenne, hvor strømforsyning kan slåes til og fra -
kan det evt. være dit problem ?
http://www.brugermanualer.dk/philips/dtr200/dtr200_00_dfu_dan.pdf
Avatar billede minibasse Nybegynder
08. november 2009 - 18:44 #3
Nu virker det pludselig igen uden videre - måske skulle den lige vænne sig til sit nye hjem  ;-)  Men tak for de gode råd alligevel  :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2009 - 18:48 #4
husk at lukke spm
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 18:58 #5
Avatar billede minibasse Nybegynder
28. april 2012 - 14:04 #6
-
Avatar billede minibasse Nybegynder
28. april 2012 - 14:04 #7
-