Avatar billede ngr Praktikant
07. november 2009 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Stik bagpå bærbar til strømforsyning er kaput

På min 13 mdr. gamle MSI er den lille "pind" inde i stikket til strømforsyningen gået løs, og jeg har fundet ud af, at det er lavet så genialt, at det sidder på motherboardet, som så også skal skiftes.
Nu kan jeg så bruge en masse tid og penge på at få dyret "forsvarligt emballeret" og sent til Kbh - for så efter nogle uger at få at vide, at det ikke dækkes af garantien.
Men er der ikke nogen, der har en idé til en bedre løsning?
Avatar billede thov Forsker
08. november 2009 - 05:17 #1
Få den repareret her http://www.traderjoe.dk/
Skiller du selv computeren ad, sparer du 600 kr.
Avatar billede ngr Praktikant
08. november 2009 - 17:41 #2
Skiller den ad? Hvad skal jeg så sende?
Avatar billede thov Forsker
08. november 2009 - 23:15 #3
Det er omkostningen ved adskillelse/samling du sparer, når du nøjes med at indsende hovedkortet med det defekte stik.
Avatar billede ngr Praktikant
09. november 2009 - 00:23 #4
ok, plus en masse porto
Avatar billede thov Forsker
09. november 2009 - 00:40 #5
Sender du hele computeren til rep., får du den tilbage (i samme hele tilstand) men med nyt strømstik på. Pris: I omegnen af 1000 kr.

Nøjes du med bundkortet, er prisen omkring 400 kr.

Så må du gøre op med dig selv, om din fingerfærdighed retfærdiggør en mulig besparelse på 600 kr. *S*
Avatar billede rodey76 Nybegynder
10. november 2009 - 00:21 #6
På en af mine gamle bærbare havde jeg samme problem og samtidig var batteriet færdig.. Jeg valgte måske en lidt drastisk løsning, men gad ik ofre penge på den..

Så jeg pillede batteriet ud, åbnede den, klippede laderstikker af ledningen, og loddede ledningerne direkte på motherboardet, og trak så ledningen ud gennem modemstikkets hul, da jeg alligevel ik bruger modemmet..

Så nu har den direkte strøm i stedet..

Ved ik om det er noegt du har mod på.. :)
Avatar billede ngr Praktikant
13. november 2009 - 21:15 #7
Jeg kunne måske nok skille den ad, men jeg aner ikke, hvordan et motherboard ser ud, og jeg ville aldrig få den samlet igen.
Så nu forsøger jeg under "opgaver" at finde en, som kan gøre det for mig.
Og så skal jeg vist lukke dette spm., så kan jeg ikke få nogle svar til points?
Mvh
Avatar billede thov Forsker
14. november 2009 - 14:55 #8
Bundkortet i en bærbar kan man ikke overse - det fylder det meste indeni.
Her er en video med et eksempel på adskillelse:
http://www.youtube.com/watch?v=pPdw-pkS88k
Avatar billede ngr Praktikant
14. november 2009 - 22:35 #9
De første 2 minutter var mere end rigeligt for mig