Avatar billede mall Nybegynder
07. november 2009 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows XP indlæser ikke skrivebord efter mislykket opdatering

Hej eksperter

Jeg er kommet i den situation at en af mine kammeraters pc ikke gider at indlæse skrivebordet efter en mislykket opdatering..

Der var ikke mere strøm på computeren, jeg slukker for den, og den begynder så at installere opdateringer.. Jeg når ikke at få tilsluttet strøm inden den går ud..

Da jeg får sat strøm til, og tænder den igen, så starter den op som normalt.. Men når den har loadet windows ser jeg kun baggrunden og min markør.

Jeg har prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand osv.. Intet virker. Heller ikke ctrl + alt + del..

Genopretingsdelen af windows er ikke slået til på denne her computer, så jeg kan desværre ikke gendanne til dagen før..

Jeg har læst en anden tråd herinde: http://www.eksperten.dk/spm/634344
Hvori det foreslås at bruge windows cd'en til at lave en repair.. Men da det er en gammel pc er der ikke nogen cd til mere, den er blevet forlagt.

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg kan få liv i pc'en igen? - Vil helst uden om en formatering..
Avatar billede mall Nybegynder
07. november 2009 - 21:54 #1
Det er Windows XP Pro, hvis det skulle gøre nogen forskel..
Avatar billede tiger_dk Mester
07. november 2009 - 23:36 #2
prøv at se her http://www.helgec.dk/indhold.html han har løsninger på de mest besynderlige problemer !
Avatar billede 50573433 Nybegynder
07. november 2009 - 23:52 #3
"Genopretingsdelen af windows er ikke slået til på denne her computer, så jeg kan desværre ikke gendanne til dagen før.." -  skal jeg forstå det sådan, at du ikke kan bruge "Systemgendannelse" ???
Avatar billede mall Nybegynder
08. november 2009 - 23:06 #4
#2 --> Tak for linket, vil prøve nogle af de guides i morgen.

#3 --> Ja, det skal forstås sådan..
Avatar billede mall Nybegynder
11. november 2009 - 16:46 #5
Lukkes..
Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2009 - 16:58 #6
hvad fandt du ud af her ?
Avatar billede mall Nybegynder
12. november 2009 - 17:05 #7
Ikke en s*** desværre..
Smed 200 kr efter et kabinet til hdd'en, og så tog jeg en backup af de vigtige filer og geninstallerede windows.. :)
Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2009 - 17:16 #8
ok, så er du da helgraderet !
Avatar billede mall Nybegynder
12. november 2009 - 17:24 #9
Jeps! Men tak for dit link, det har givet en masse god ny viden :D