Avatar billede fla8000 Nybegynder
07. november 2009 - 18:17 Der er 5 kommentarer

Dækker forsikring nye nøgler og omkodning af lås hvis dine nøgler er blevet stjålet?

Hej.

Er der nogen der ved, om forsikringen dækker omkodning af lås, nye cylindre og nye nøgler, hvis jeg har fået stjålet mit nøglebundt? Jeg fik hugget min jakke med nøgler og alle mine kort (sygesikring, dankort etc.) på en bar i nat, så tyven har altså mine husnøgler og dokumentation på min adresse = dårlige nerver. Har så fået en låsesmed til at udskifte låsene for 1500 kr. Han vidste intet om det med forsikringen. Jeg har Tjenestemændenes Forsikring.

På forhånd tak

Claus
Avatar billede thomacs Nybegynder
07. november 2009 - 18:54 #1
En familieforsikring dækker sædvanligvis ikke de afledede virkninger af et nøgletab, fx udgifter til omkodning m.v. af låse i i hel ejendom hvis man fx. bor i en ejendom med fælles  nøgler til kælder osv. En sådan dækning forudsætter i de fleste selskaber, at der er tegnet en tillægsforsikring.

Selve dækningen skal fremgå af vilkårene for den pågældende forsikring.

Mvh.

Thomas
Avatar billede St1n3 Nybegynder
07. november 2009 - 18:57 #2
Jeg fik på et tidspunkt min taske stjålet i byen, samme problem. Forsikringen sagde at, den kunne dækkede hvis det var røveri. de sagde at jeg skulle have set det og råbt "stop tyven" hvis de skulle have dækket.

Så jeg ville ikke få håbet for højt op. men forsikringer kan jo være forskellige.

Held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 20:10 #3
Forsikring dækker ikke simpelt tyveri og dermed heller ikke efterfølgende omkostninger - surt show.

Men rigtig god idé at skifte låsende med det samme og spærre sine kort.

Hvis det havde været et Diskotek hvor du skulle aflevere din jakke, tror jeg heller ikke du kunne forlange erstatning.

Hvis du har hængt den på en knage er du lidt dum. Tøm lommerne lige som du tømmer bilen.

Måske er den en ærlig gut som ved en fejltagelse har taget den og kontakter dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 20:34 #4
Er du smart, så finder du noget overvågningsudstyr og sætter op, så har du billeder af tyven hvis han beslutter sig for at teste om nøglerne duer...
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2009 - 20:48 #5
Klart! john_stigers: og det koster også lige 2500.- oven i? + arbejde.

Og så har man nogle billeder som ingen gider røre ved.