Avatar billede runeudby Nybegynder
07. november 2009 - 10:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet forbindelse virker ikke efter skiftet af internetudbyder?

Hej Alle

Jeg har skiftet internetudbyder fra cybercity til full rate. Efter skiftet er der pludeslig ingen forbindelse mellem internettet og det trådløse net.

Det trådløse net fungere stadig helt fint, men der er ikke hul igennem til nettet. Hvis jeg derimod går på nettet via kabel uden om den trådløse net, så er der ingen problemer.

Min gamle router fra cybercity og den nye fra full rate virker til at være ens. Og der er tale om Zyxel prestige 2602R-61.

Mit trådløse net kører via Linksys WRT54GL.

Min teori er at  der ikke er forbindelse mellem fullrate routeren og den trådløse. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg får åbnet for forbindelsen.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Frederik Nybegynder
07. november 2009 - 13:36 #1
Jeg har haft samme problem da jeg skiftede til Fullrate.

Det du skal gøre er, at opsætte din trådløse Linksys router som et access point.

Du kan se en vejledning til hvordan du gør på:
http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=1032

- Frederik
Avatar billede 50573433 Nybegynder
07. november 2009 - 22:24 #2
Hej Runeudby
Hvis du ikke har fået det til at virke endnu, så er her opskriften til en Netgear WGT624, men de trådløse routere lignere næstenhinanden. Har du blot rimelig kendskab til routeropsætning, så burde du kunne klare det alligevel.

1. Reset routeren for at være sikker på, at det ikke ligger noget gammelt og driller.
2. I menuen "Lan IP setup" ændrer du IP Adress fra 192.168.1.1 192.168.1.2
3. I "Use Router as DHCP server" fjerner du lusen.
4. Netkablet, som normalt sættes til WAN porten skal du i stedet sætte i en af LAN portene.
5. Husk at sikre din router.
- Gem opsætningen.

Så plejer det at virke.

Peter
Avatar billede Frederik Nybegynder
08. november 2009 - 08:55 #3
#2
Præcis det samme som jeg linkede til :)

- Frederik
Avatar billede runeudby Nybegynder
08. november 2009 - 10:13 #4
Tak for hjælpen begge. Det virker som en drøm igen :-)
Avatar billede Frederik Nybegynder
08. november 2009 - 11:14 #5
Kan ikke lige se hvorfor 50573433 skulle have point når jeg gav løsningen først?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
08. november 2009 - 11:22 #6
Xuzem - du må gerne få mine point, da jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge dem til.
Avatar billede Frederik Nybegynder
08. november 2009 - 12:18 #7
Det er nu også mere princippet i det...
Avatar billede runeudby Nybegynder
08. november 2009 - 12:41 #8
Det må du undskylde, men jeg er ret ny herinde. Og som jeg så det havde jeg kun en mulighed for at tildele points. Ville også have givet dig dem, men kunne ikke lige se hvordan det skulle gøres. Beklager.
Avatar billede Frederik Nybegynder
08. november 2009 - 13:00 #9
Det går nok :)

Det vigtigste er at problemet blev løst :)

- Frederik