Avatar billede Walbinger Nybegynder
06. november 2009 - 22:23 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Firefox - langsom til at loade sider - hjælp!!!

Hej

Jeg synes mit firefox er blevet langsom til at loade sider.
Jeg skiftede fra IE til Firefox fordi IE var alt for langsomt i i forhold til. Det virkede også fint i lang tid, men nu synes jeg simpelthen det tager for langt tid...

Nogen ganger kommer siderne ikke, så er jeg nødt til at trykke "genopfrisk".

Jeg har for en måneds tid siden installeret og købt fuld version af AVG's antivirus og spekulerer om det kan have noget med det at gøre. Jeg synes ikke rigtig jeg havde problemet inden tiden nemlig. Før havde jeg Norton Internet Security.

Jeg har forsøgt at google det lidt uden held. Men jeg er da kommet så vidt at der er en funktion i AVG som hedder "link scanner komponent" og som har 2 funktioner der hedder AVG active surf shield og AVG search shield. Efter hvad jeg kan læse mig til scanner de konstant siderne for farligt indhold m.m.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?..

Jeg har både Spyware doctor og AVG på computeren som scanner hver dag og den finder ikke rigtig nogen virus eller andet. Kun småting som klassifceres som "lav" risiko og dem ryddes der op i hver dag.

Det er faktisk ret irriterende fordi det er virkelig tit det er langsomt...Jeg har en 15 mbit forbindelse så hastigheden fejler intet. Og når jeg kører en hastighedstest viser den som regel også en 13-14 mbit i download.

Sååå problemet er kun når jeg surfer med Firefox og ikke når jeg downloader.

Håber i kan hjælpe mig...Jeg synes Firefox er skide godt og vil gerne blive ved med at bruge det, men det SKAL simpelthen blive hurtigere..:-)
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
06. november 2009 - 23:33 #1
Prøv at start Firefox i fejlsikret tilstand, hvis det hjælper er det nok en tilføjelse eller udvidelse, måske AVG Save Searsch.
Læs evt: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php
06. november 2009 - 23:38 #2
Hvad med info om:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Du kunne gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede Walbinger Nybegynder
07. november 2009 - 20:17 #3
Hej Karise_Larry

Så har jeg kørt hele processen igennem. CC cleaner, Malware bytes og Hijack this.

Nedenfor har jeg kopieret indhold ind fra Malwarebytes og Hijackthis

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 3116
Windows 6.0.6002 Service Pack 2

mbam-log-2009-11-07 (20-10-17).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 245462
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 11 minute(s), 42 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:12:35, on 07-11-2009
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18828)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\csrss.exe
C:\Windows\system32\wininit.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\lsm.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_f6ef8056\STacSV.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\SLsvc.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\spoolsv.exe
C:\Windows\system32\WLANExt.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\Dell\MediaDirect\PCMService.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_f6ef8056\aestsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgfws9.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgam.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe
C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
C:\Program Files\Winamp\winamp.exe
C:\Users\Lasse Leonhard\Desktop\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/USCON/6
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [Dell Webcam Central] "C:\Program Files\Dell Webcam\Dell Webcam Central\WebcamDell.exe" /mode2
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\MediaDirect\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Ordbogen.com] C:\Program Files\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Ordbogen.com] C:\Program Files\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Ordbogen.com] C:\Program Files\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: CabBuilder - http://kiw.imgag.com/imgag/kiw/toolbar/download/InstallerControl.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_f6ef8056\aestsrv.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws9) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgfws9.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_f6ef8056\STacSV.exe
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

--
End of file - 13779 bytes
Avatar billede Walbinger Nybegynder
07. november 2009 - 20:22 #4
Jeg har lige prøvet at køre Firefox i fejlsikret tilstand som også var forslået, og der er en verden til forskel.
Det kører som gjorde det i gamle dage, altså hurtigt.

Vil det sige at det formentlig er AVG save search som den er gal med??

Nogen ideer?

Kan jeg evt. slå den fra og skal jeg gøre det i AVG programmet eller kan jeg slå den fra i selve Firefox et sted?

Tak for det
Avatar billede Walbinger Nybegynder
07. november 2009 - 20:26 #5
Jaaaaa så fandt jeg ud af det. Jeg har deaktiveret den tilføjelse AVG har lavet i Firefox som hedder det der save search. Det er den der har drillet.

Jeg takker for hjælpen.!!..:-)
07. november 2009 - 20:53 #6
... der er heller ikke noget 'speciel ' at sige til ovenstående log's ...

Så skulle det lige være lidt oprydning/optimering:

Afinstall
*  Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)
*  Apple Mobile Device - Apple Inc.

---

Klik på Start->Kør skriv Services.msc (C:\Windows\System32\services.msc) HøjreMusseTast - "Køre som Administrator..." og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG
* NMIndexingService - Nero AG -
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

---

Nævnte CCleaner - Værktøjer - Opstart: Disable/fjern følgende elementer fra din opstart:
* [Adobe Reader Speed Launcher]
* [QuickTime Task]
* [iTunesHelper]
* [NeroFilterCheck]
* NMBgMonitor.exe

---
Avatar billede Walbinger Nybegynder
07. november 2009 - 21:27 #7
Super mange gange tak for hjælpen!

Jeg har gjort alt ovenstående.

Du har skrevet i det andet forum omkring den den der messenger login ting. Min veninde har ikke ændret password endnu. Kan også se at den "falske" der logger på stadig logger på af og til.

Så vil bede hende om at ændre det i aften.

Du hører fra mig hvis det fortsætter....er der evt. andet man kan / bør gøre?
07. november 2009 - 21:37 #8
Se så at komme igang med det PASSWD ændring, så 'banditen' i den anden ende snart opgiver den slags Chikane!!!

Microsofts Vista:
1. Højreklik på >Computer >Egenskaber.
2. Klik på > Avancerede system indstillinger"> og vælg > System beskyttelses > fanen fra menuen.
3. Fjern fluebenet ved drev C og tryk OK.
4. Åben start menuen og søg på > Diskoprydning.
5. Vent på at diskoprydning får arbejdet færdig.
6. Klik på fanen > Flere indstillinger.
7. I feltet Systemgendannelse, klik på > Ryd op.
8. Luk nu vinduerne og genstart computeren.
9. Aktiver Systemgendannelse på samme måde du deaktiverede det.

---

samt en omgang Defragmentering...
Avatar billede Walbinger Nybegynder
07. november 2009 - 22:31 #9
hun ændrer det nu, men jeg tror hun kører med XP...:-)....men det du forslog der - hvad gør det?...rydder lidt op eller?
07. november 2009 - 23:08 #10
... det er mest for at slette GAMLE Systemgendannelsespunkter som (sansynligvis/måske) indeholder tidligere 'snavs'...