Avatar billede lasse182 Nybegynder
06. november 2009 - 18:39 Der er 5 kommentarer

Zepto 6214, Helt færdig?

Hej,

Jeg har kæmpe problemer med min lillebrors bærbare(Zepto Znote 6214W)..

Da jeg fik den kunne jeg godt starte windows op, men under opstart kom der ingen dos start, som normalt hvor man kan komme ind i bois osv. Men den kunne starte op i xp, hvor den kommer med en dllrun error og kort efter kom der blue screen, hvorefter den genstartede.. For at få den i safe mode prøvede jeg at det kørte tid den kørte at gå ind i msconfig og sætte den til at boote den i safe mode.. Det lykkedes så osse, men nu kan jeg slet ikke få noget frem på skærmen overhovedet.. Det er som om computeren starter, men der aldrig kommer noget op.. Det er osse som om skærmen tænder, men der sker bare ik rigtigt noget..

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?

Der er ingen filer der skal reddes eller noget, den skal bare igang igen..
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2009 - 18:45 #1
Måske har Zepto disabled hardware info under opstart. Prøv at trykke <F2> eller <del> under opstart - måske kan du så komme i bios.

Har du prøvet med en installations CD? CD boot kan være disabled i bios, så du skal måske et smut derind.
Avatar billede lasse182 Nybegynder
06. november 2009 - 18:56 #2
Har prøvet begge dele.. Men der er sku ingenting der virker..
Avatar billede lasse182 Nybegynder
06. november 2009 - 18:57 #3
Er ret sikker på skærmen er tændt, men den viser bar ik noget :(
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2009 - 19:07 #4
Så skal du nok i kontakt med Zepto. Hvis den ikke går i bios, er der ikke så meget, du selv kan gøre.
Avatar billede lasse182 Nybegynder
06. november 2009 - 19:14 #5
Øv.. Der er vis ikke garanti på computeren mere, desværre.. Så må jeg overveje om det kan betale sig..